تکمیل راه روستایی شیزن تایباد نیازمند اعتبار ویژه
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

تکمیل راه روستایی شیزن تایباد نیازمند اعتبار ویژه

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد از نیاز به بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه روستایی شیزن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، مسعود سروری با بیان این خبر، اظهار داشت: راه روستایی شیزن به طول ۷ کیلومتر یکی از مطالبات مهم مردم این منطقه است که تکمیل آن به بهبود دسترسی روستائیان و توسعه منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای احداث این راه هزینه شده است و سه کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است. عملیات احداث یک کیلومتر دیگر نیز آغاز شده اما برای تکمیل سه کیلومتر باقی‌مانده، نیاز به تخصیص اعتبارات ویژه است.

سروری در ادامه گفت: در این پروژه، عملیات خاکی، زیرسازی و احداث دو دهنه آبرو پیش‌بینی شده است.

۹۸ درصد راه‌های روستایی تایباد آسفالته است

رئیس اداره راهداری تایباد همچنین اعلام کرد که ۹۸ درصد از راه‌های روستایی این شهرستان از آسفالت مناسب برخوردار است. وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت کیلومتر از محورهای اصلی تایباد با شهرستان‌های تربت جام و خواف روکش آسفالت گرم شده است.

تایباد دارای ۱۶۰ کیلومتر راه شهری، ۱۵۶ کیلومتر راه روستایی، ۱۴۰ کیلومتر راه مرزی و ۳۰ کیلومتر بزرگراه است.

اهمیت تکمیل راه روستایی شیزن:

تکمیل راه روستایی شیزن علاوه بر بهبود دسترسی روستائیان، می‌تواند به توسعه اقتصادی منطقه، افزایش تولیدات کشاورزی و رونق گردشگری روستایی کمک کند. همچنین، این پروژه می‌تواند به کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها و جلوگیری از خالی شدن روستاها کمک کند.

ضرورت تخصیص اعتبارات ویژه:

با توجه به اهمیت این پروژه و مطالبات مردمی، ضروری است که مسئولین امر برای تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل راه روستایی شیزن اقدامات لازم را انجام دهند.

نظر شما