شهید اسماعیل برزین
موضوع : شهرشناسی | استان مازندران- بهشهر

شهید اسماعیل برزین

شهید اسماعیل برزین

نام پدر : حسین
سال تولد : 1344/08/01
سال شهادت : 1361/02/13
محل شهادت : طراح اهواز

شهید والامقام اسماعیل برزین، در سال ۱۳۴۴ در روستای زیبای اندرات، از توابع شهرستان شهیدپرور بهشهر، در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت (ع) دیده به جهان گشود. پدر بزرگوارش، حسین، روحانی بود و مادرش، صدری برزین، با مهر و محبت فراوان، تربیت دینی و انقلابی او را برعهده داشتند.

دوران کودکی و نوجوانی:

اسماعیل دوران کودکی را در دامن طبیعت سرسبز زادگاهش و در سایه محبت‌های پدر و مادر سپری کرد. او تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و در مدرسه سید جمال‌الدین اسدآبادی استان گلستان به تحصیل پرداخت.

خدمت در جبهه‌های حق علیه باطل:

با آغاز جنگ تحمیلی، اسماعیل همچون بسیاری از جوانان انقلابی، با تمام وجود به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت و با عضویت در بسیج و لشکر ۲۵ کربلا، در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

شهادت:

در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۳۶۱، در منطقه عملیاتی طراح اهواز، در حالی که با شجاعت تمام در راه دفاع از کیان اسلام و انقلاب اسلامی می‌جنگید، به فیض عظیم شهادت نائل آمد. پیکر پاک این شهید والامقام در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۶۱ با حضور باشکوه مردم شهیدپرور، تشییع و در گلزار شهدای سفیدچاه به خاک سپرده شد.

ویژگی‌های شخصیتی:

شهید اسماعیل برزین، انسانی مؤمن، متواضع، شجاع و فداکار بود. او تمام زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب کرد و با ایثارگری و از خودگذشتگی، الگویی ماندگار برای نسل‌های آینده شد.

پیام شهید:

شهید برزین با خون سرخ خود، برگ زرینی بر دفتر افتخارات ملت ایران افزود و پیام مقاومت، پایداری و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را به جهانیان داد.
 

نظر شما