تفرش در آستانه احیای گنبد تاریخی امامزاده محمد
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

تفرش در آستانه احیای گنبد تاریخی امامزاده محمد

فرماندار تفرش و مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در بازدید از روند مرمت گنبد امامزاده محمد(ع) بر تسریع در روند بازسازی این بنای تاریخی تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفرش، دکتر جواد اتابکی فرماندار شهرستان به همراه مرادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، در بازدید از روند مرمت بنای تاریخی امامزاده محمد(ع) از پیشرفت قابل توجه این پروژه ابراز خرسندی کردند. این بازدید با حضور اعضای هیئت امنای امامزاده و جمعی از شهروندان علاقه‌مند به میراث فرهنگی صورت گرفت.
 

فرماندار تفرش با قدردانی از تلاش‌های هیئت امنای امامزاده در طول یک سال گذشته، بر اهمیت تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه تأکید کرد و گفت: «خوشحالیم که پس از سال‌ها انتظار، شاهد آغاز عملیات مرمت و بازسازی گنبد امامزاده محمد(ع) هستیم. این پروژه نشان از توجه ویژه مسئولین به حفظ و احیای آثار تاریخی شهرستان است.»

مرادی مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند بازسازی و نحوه مرمت گنبد، بر لزوم رعایت دقیق اصول فنی و میراثی در این پروژه تأکید کرد. وی افزود: «در حال حاضر مرحله تخریب قسمت‌های آسیب‌دیده گنبد در حال انجام است و پس از آن، با بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری شورای فنی، مصالح مناسب برای مرمت گنبد انتخاب خواهد شد. هنوز نمی‌توان با قطعیت در مورد استفاده از کاشی یا آجر برای پوشش جدید گنبد تصمیم‌گیری کرد و این موضوع به نتایج بررسی‌های کارشناسی بستگی دارد.»

نظر شما