مشهدی‌ها بر فراز بام آسیا؛ فتح قله ابن سینا توسط کوهنوردان مشهدی
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی - مشهد

مشهدی‌ها بر فراز بام آسیا؛ فتح قله ابن سینا توسط کوهنوردان مشهدی

در یک رویداد تاریخی، ۱۷ کوهنورد مشهدی پس از ۲۰ روز تلاش بی‌وقفه، موفق شدند بر بلندترین قله تاجیکستان و قرقیزستان، یعنی قله ابن سینا (لنین) با ارتفاع ۷۱۳۴ متر، فتح کنند. این صعود نفس‌گیر، نشان از اراده پولادین و توانایی بالای کوهنوردان مشهدی دارد.

کوهنوردان مشهدی که شامل ۴ بانوی کوهنورد نیز می‌شدند، در شرایط آب و هوایی بسیار سخت و دمای منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد، این صعود دشوار را با موفقیت به پایان رساندند. بازگشت قهرمانانه این کوهنوردان به مشهد با استقبال گرم مسئولان و مردم ورزش‌دوست این شهر همراه بود.

چرا قله ابن سینا؟ قله ابن سینا یکی از مرتفع‌ترین قله‌های آسیا و به نوعی بام این قاره محسوب می‌شود. صعود به این قله به دلیل ارتفاع زیاد، شرایط آب و هوایی سخت و مسیرهای فنی، یکی از چالش‌برانگیزترین صعودهای کوهنوردی محسوب می‌شود.

افتخار آفرینی مشهدی‌ها این موفقیت بزرگ، نشان از پویایی و رشد ورزش کوهنوردی در مشهد دارد. وجود ۳۰ باشگاه کوهنوردی در این شهر، نشان از علاقه و استقبال مردم به این ورزش است.

پیام این موفقیت صعود به قله ابن سینا، تنها یک فتح جغرافیایی نیست، بلکه نمادی از اراده، پشتکار و روحیه تیمی است. این موفقیت به جوانان و ورزشکاران نشان می‌دهد که با تلاش و پشتکار می‌توان به هر هدفی دست یافت.

نظر شما