دستگیری حفاران غیرمجاز در همدان
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

دستگیری حفاران غیرمجاز در همدان

در عملیاتی گسترده، یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان موفق به دستگیری ۹ حفار غیرمجاز شد. این افراد که قصد تخریب آثار تاریخی و فرهنگی را داشتند، در مناطق مختلف استان از جمله همدان، اسدآباد و نهاوند دستگیر شدند.

کشف ادوات حفاری و دستگیری اتباع بیگانه

در بازرسی از محل‌های حفاری، ادواتی مانند گریدر زنجیری و ابزارهای حفاری کشف و ضبط شد. همچنین، سه تبعه غیرمجاز افغان نیز در میان دستگیرشدگان بودند.

تاکید بر غیرقانونی بودن حفاری

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان بر غیرقانونی بودن هرگونه حفاری غیرمجاز تاکید کرد و یادآور شد که ساخت، خرید و فروش و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب بدون مجوز قانونی جرم محسوب می‌شود.

همکاری دستگاه‌های مختلف برای مبارزه با حفاری غیرمجاز

این عملیات مشترک با همکاری نیروی انتظامی و اداره کل منابع طبیعی استان همدان انجام شده است که نشان از عزم جدی دستگاه‌های مختلف برای مقابله با این پدیده شوم است.

پیامدهای حفاری غیرمجاز

حفاری‌های غیرمجاز علاوه بر تخریب آثار تاریخی و فرهنگی، به محیط زیست و منابع طبیعی نیز آسیب می‌رساند. این اقدامات نه تنها باعث از بین رفتن میراث فرهنگی کشور می‌شود، بلکه به اقتصاد محلی نیز لطمه می‌زند.

ضرورت افزایش آگاهی عمومی

برای مقابله با این پدیده، افزایش آگاهی عمومی در مورد اهمیت حفظ آثار تاریخی و فرهنگی و همچنین تشدید برخورد با متخلفان ضروری است.

اقدامات بعدی

پرونده متهمان برای رسیدگی قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است. همچنین، یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادثی، نظارت خود را بر مناطق تاریخی و فرهنگی تشدید خواهد کرد.

نظر شما