پاکبان امانتدار کاشانی، الگوی صداقت و شرافت
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- کاشان

پاکبان امانتدار کاشانی، الگوی صداقت و شرافت

حسین صباغیان، پاکبان سخت‌کوش کاشانی، با اقدامی خداپسندانه، بار دیگر ثابت کرد که انسانیت و صداقت هنوز هم در جامعه ما وجود دارد. او چند روز پیش در حین انجام وظیفه، کیسه‌ای حاوی یک میلیارد تومان پول و چک پیدا کرد و بدون کوچک‌ترین تردیدی آن را به صاحبش بازگرداند.

پیدا شدن یک گنج کوچک در دل شب

این پاکبان ۵۳ ساله در گفتگو با خبرنگاران، ماجرای پیدا کردن این مبلغ هنگفت را این‌گونه روایت می‌کند: «ساعت حدود ۲:۲۰ صبح، یک کیسه در کنار جوی آب توجهم را جلب کرد. وقتی آن را باز کردم، باورم نمی‌شد که این همه پول داخل آن باشد. اما به جای اینکه به فکر خودم باشم، به صاحب نگران آن فکر کردم.»

تصمیمی درست و پاداشی کوچک

صباغیان پس از تحویل دادن پول به صاحبش، مبلغ یک میلیون تومان را به عنوان پاداش دریافت کرد. او این مبلغ را به صورت مساوی بین همکارانش تقسیم کرد و گفت: «برای من مهم بود که پول‌ها به صاحب اصلی‌اش برسند. من توقعی بابت مژدگانی نداشتم؛ چراکه من با خدا معامله کردم.»

الگویی برای جامعه

اقدام شرافتمندانه حسین صباغیان، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته است. بسیاری از مردم، او را به عنوان الگویی برای جامعه معرفی کرده‌اند. این اتفاق نشان می‌دهد که هنوز هم انسان‌هایی هستند که به ارزش‌های اخلاقی پایبند هستند و حاضرند از منافع شخصی خود بگذرند.

نظر شما