رونمایی از مجسمه غیاث‌الدین جمشید کاشانی در میدان درب عطا؛ میدانی که با حاشیه همراه بود
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- کاشان

رونمایی از مجسمه غیاث‌الدین جمشید کاشانی در میدان درب عطا؛ میدانی که با حاشیه همراه بود

پس از ماه‌ها انتظار و حاشیه‌سازی‌های فراوان، مجسمه غیاث‌الدین جمشید کاشانی، دانشمند بزرگ ایرانی، سرانجام در میدان درب عطا شهر کاشان نصب شد. با این حال، مراسم رونمایی از این اثر هنری به دلیل محدودیت‌های کرونایی و ابلاغیه استانداری اصفهان، به صورت ساده و بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد.

شهرداری کاشان با اعلام اینکه نصب این مجسمه در راستای پاسداشت مفاخر شهر و اتصال خیابان غیاث‌الدین جمشید به میدان صورت گرفته است، امیدوار است این اثر بتواند به عنوان نمادی از علم و دانش در کاشان مورد توجه قرار گیرد.

میدان درب عطا؛ از وعده بهسازی تا قطع درختان

لازم به ذکر است که میدان درب عطا پیش از این وعده بهسازی داده شده بود، اما این پروژه با حاشیه‌های زیادی همراه بود. قطع ناگهانی درختان این میدان، که شهرداری دلیل آن را خشکی اعلام کرده بود، انتقادات بسیاری را برانگیخت. برخی از شهروندان معتقدند که قطع درختان برای ایجاد فضای بازتر برای مجسمه انجام شده است، ادعایی که از سوی شهرداری رد شده است.

حاشیه‌های رونمایی

رونمایی از مجسمه غیاث‌الدین جمشید کاشانی در حالی انجام شد که همچنان سوالات بسیاری درباره روند اجرای این پروژه و دلایل قطع درختان میدان درب عطا بی‌پاسخ مانده است. بسیاری از شهروندان انتظار داشتند که شهرداری با شفافیت بیشتری به این سوالات پاسخ دهد.

نظر شما