آغاز فعالیت کارگروه‌های تخصصی «شهرسازی اسلامی» در اصفهان
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- اصفهان

آغاز فعالیت کارگروه‌های تخصصی «شهرسازی اسلامی» در اصفهان

مسئول دبیرخانه دائمی شهر اسلامی شهرداری اصفهان از تشکیل کارگروه‌های تخصصی و اتاق فکر با هدف رفع مشکلات شهر در حوزه شهرسازی و معماری اسلامی-ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در اصفهان، علی‌محمد ظهرابی با اعلام این خبر اظهار داشت که این اقدام در راستای تصویب و ابلاغ سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی-ایرانی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور ارتقاء کیفی و علمی برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این ابلاغ می‌تواند سرآغاز تحولی در معماری و شهرسازی کشور، به‌ویژه شهر اصفهان باشد، که بر هویت اسلامی و ایرانی تأکید دارد. در این راستا، دبیرخانه دائمی شهر الگوی اسلامی-ایرانی به بازنگری ضوابط معماری شهرسازی اصفهان با توجه به شاخص‌های مکتب اصفهان و اندیشه‌های شهرسازی اسلامی-ایرانی، طراحی محله‌های اسلامی-ایرانی، و برگزاری جشنواره ملی فیلم و عکس «بایدها و نبایدهای شهر زندگی» پرداخته است.

ظهرابی همچنین به دیگر پروژه‌های مهمی که در دستور کار دبیرخانه قرار دارد، اشاره کرد و گفت: پاتوق شهری محله احمدیه، گذرهای فرهنگی مَدرس ابن‌سینا، ورود ملاحظات معماری و شهرسازی اسلامی-ایرانی به طراحی ایستگاه‌های قطار شهری، و نشست‌های تخصصی تحقق شهر اسلامی از جمله این موارد هستند.

وی تصریح کرد که کارگروه‌های تخصصی و اتاق فکر با هدف نظارت علمی و تخصصی، دریافت ایده‌های خلاق، و اتخاذ بهترین راهکارها برای حل مشکلات شهر در حوزه شهرسازی و معماری اسلامی-ایرانی، تشکیل شده و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

نظر شما