تشخیص بیماری‌ها با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل زبان
موضوع : تکنولوژی | پزشکی

تشخیص بیماری‌ها با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل زبان

محققان به تازگی یک سیستم هوش مصنوعی شگفت‌انگیز توسعه داده‌اند که می‌تواند تنها با نگاه کردن به زبان شما، طیف گسترده‌ای از شرایط پزشکی را آشکار کند. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که این سیستم دقتی تقریباً بی‌نقص دارد.

توسعه سیستم هوش مصنوعی
محققانی از دانشگاه فنی میانه (MTU) در عراق و دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) با درک ارزش تحلیل دقیق زبان، تصمیم گرفتند این روش را استاندارد و دقیق‌تر کنند. آن‌ها یک سیستم یادگیری ماشینی را با استفاده از 5260 تصویر از زبان در شرایط نوری مختلف آموزش دادند. این سیستم با دقت ۹۸ درصد تشخیص درستی ارائه داد و نتایج را به صورت لحظه‌ای گزارش کرد.

تشخیص‌های زبانی مختلف
پروفسور علی النجی، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: "رنگ، شکل و ضخامت زبان می‌تواند فهرستی از وضعیت‌های سلامت را نشان دهد." به عنوان مثال، بیماران دیابتی معمولاً زبان زرد دارند؛ بیماران سرطان زبان بنفش با پوشش ضخیم و چرب دارند؛ و بیماران دچار سکته حاد زبانی قرمز و غیرمعمول دارند.

آینده تشخیص بر اساس زبان
در آینده، تشخیص مبتنی بر زبان ممکن است به سادگی نشان دادن زبان به دوربین گوشی هوشمند شما باشد. العجی معتقد است که این تکنولوژی به راحتی می‌تواند در گوشی‌های هوشمند ادغام شود و به عنوان ابزاری برای غربالگری موارد کووید نیز عمل کند.

این تحقیقات در مجله Technologies منتشر شده است.

نظر شما