دورهمی خوانش و معرفی کتاب «آزادی معنوی» در تفرش برگزار شد
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

دورهمی خوانش و معرفی کتاب «آزادی معنوی» در تفرش برگزار شد

دورهمی خوانش و معرفی کتاب «آزادی معنوی»، تألیف شهید مرتضی مطهری، با مشارکت دارالقرآن مصلی شهرستان تفرش در کتابخانه عمومی حکیم نظامی تفرش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، این نشست مطالعاتی با هدف آشنایی بانوان با اهداف و محتوای کتاب «آزادی معنوی» برگزار شد. در این دورهمی، شرکت‌کنندگان با محتوای کتاب و اندیشه‌های شهید مطهری آشنا شدند.

کتاب «آزادی معنوی» در ۸ فصل به تبیین موضوعات مختلف پرداخته است. فصل‌های این کتاب شامل: «آزادی معنوی»، «عبادت و دعا»، «توبه»، «هجرت و جهاد»، «بزرگی و بزرگواری روح»، «ایمان به غیبت»، «معیار انسانیت چیست؟» و «مکتب انسانیت» می‌شود.

در بخشی از این کتاب آمده است: «هرگز امتی، ملتی، گروهی، جمعیتی به مقام قداست یعنی به مقامی که بشود آن ملت را تقدیس و تمجید کرد و مقام افتخار نخواهد رسید؛ مگر اینکه در آن ملت کار به آنجا برسد که ضعیف در مقابل قوی بایستد و بدون آنکه تعتعه و لکنتی به زبانش بیفتد حق خودش را از قوی مطالبه کند.»

کتاب «آزادی معنوی» که پیش‌تر با نام «گفتارهای معنوی» منتشر شده بود، به بررسی مفهوم آزادی و آزادی اجتماعی انسان و بشریت می‌پردازد.

نظر شما