طرح سازمان ملل برای آتش‌بس ۷ روزه به منظور واکسیناسیون کودکان غزه
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

طرح سازمان ملل برای آتش‌بس ۷ روزه به منظور واکسیناسیون کودکان غزه

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرده است که این سازمان آماده است تا یک کارزار حیاتی واکسن فلج اطفال را در غزه راه‌اندازی کند و توقف درگیری‌ها برای اجرای این پروژه ضروری است. به گزارش ایرنا، دبیرکل سازمان ملل به دنبال درخواست‌های یونیسف و سازمان جهانی بهداشت، بر لزوم برقراری آتش‌بس هفت روزه در غزه تأکید کرده است.

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) هشدار داده‌اند که ویروس فلج اطفال در نمونه‌های فاضلاب در خان یونس و دیرالبلاح شناسایی شده و برخی کودکان علائم این بیماری را نشان داده‌اند. این دو نهاد از جامعه جهانی خواسته‌اند تا به‌منظور واکسیناسیون ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در غزه، یک آتش‌بس موقت برقرار شود.

گوترش افزود: "غزه در حال حاضر با بحران بشردوستانه شدیدی مواجه است و وضعیت به قدری بحرانی شده که نیاز به اقدامات فوری و هماهنگ داریم. سازمان ملل آماده است تا با استفاده از ۱.۶ میلیون دوز واکسن فلج اطفال و هماهنگی‌های لازم، این کارزار را به‌سرعت راه‌اندازی کند."

وی همچنین تصریح کرد که اجرای این پروژه نیازمند ایمنی برای کارکنان بهداشتی، کودکان و خانواده‌ها، و همچنین حفاظت از مراکز بهداشتی در برابر حملات است. دبیرکل سازمان ملل از تمامی طرف‌ها خواسته است تا تضمین‌های ملموسی برای توقف درگیری‌ها ارائه دهند تا این پروژه با موفقیت به اجرا درآید.

این کارزار، که برای اواخر اوت و اوایل سپتامبر برنامه‌ریزی شده است، نیازمند به کارگیری ۲۷۰۰ متخصص سلامت در سراسر نوار غزه خواهد بود.

نظر شما