فرانسه: حمله شهرک‌نشینان صهیونیستی به کرانه باختری "غیرقابل قبول" است
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

فرانسه: حمله شهرک‌نشینان صهیونیستی به کرانه باختری "غیرقابل قبول" است

تهران- ایرنا - وزیر امور خارجه فرانسه، استفان سژورنه، حمله اخیر شهرک‌نشینان صهیونیستی به فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی را «غیرقابل قبول» خواند و نسبت به تأثیرات احتمالی این اقدام بر مذاکرات آتش‌بس غزه هشدار داد.

سژورنه در بازدید از قدس اشغالی، یک روز پس از حمله به روستای جیت در کرانه باختری، اظهار داشت: «هر اقدامی که روند مذاکرات برای توافق آتش‌بس را به خطر بیندازد، غیرقابل قبول است.» این اظهارات در پی حمله گسترده بیش از یکصد شهرک‌نشین اسرائیلی به روستای جیت بیان شد.

بر اساس گزارش‌های موجود، در حمله به روستای جیت، شهرک‌نشینان اسرائیلی اقدام به آتش زدن خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان کردند. وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که یک فلسطینی به ضرب گلوله شهرک‌نشینان نقاب‌دار شهید و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

در ادامه، منابع خبری اعلام کردند که شهرک‌نشینان اسرائیلی به چهار فلسطینی که به اشتباه وارد یکی از شهرک‌های آنان شده بودند، حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. همچنین، در این حمله، خودروهای فلسطینی‌ها آتش زده شد و یکی از فلسطینی‌ها به شدت زخمی شد.

در واکنش به این تحولات، آمریکا در چند ماه گذشته تعدادی از شهرک‌نشینان اسرائیلی را تحریم کرده و اتحادیه اروپا نیز پس از این اقدام آمریکا، تحریم‌هایی علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی که به طور مداوم به فلسطینی‌ها در کرانه باختری حمله می‌کنند، وضع کرده است. این تحریم‌ها شامل انجمن شهرک‌نشینان اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی، فعالان خشونت‌طلب تزاو که مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود، و سازمان افراطی او لهاوا که برای پاکسازی قومی فلسطینیان تبلیغ می‌کند، می‌شود.

نظر شما