آغاز کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا با رقابت‌های پرشور
موضوع : شهرشناسی | استان گلستان- گرگان

آغاز کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا با رقابت‌های پرشور

 کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا از امروز جمعه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳ در میدان سوارکاری این شهرستان واقع در شمال گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته نخست این رقابت‌ها با شرکت ۶۷ رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در کلاس‌های مختلف برگزار شد. مسابقات در هفت دور هزار متری برگزار گردید.

در دور اول، اسب‌های نژاد ترکمن بالای سه سال در کلاس هفت (دارای ۳۵ تا ۴۵ امتیاز) به رقابت پرداختند. در این دور، اسب «خان قوش قره‌جه» با چابکسواری «بنیامین جرجانی» به مقام اول رسید. همچنین اسب‌های «بایلرخان بایلری» و «آق‌یل انبارالوم» به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور دوم به اسب‌های نژاد ترکمن بالای سه سال در کلاس ۶ (دارای ۵۱ تا ۶۵ امتیاز) اختصاص یافت. در این دور، اسب‌های «اسپارتاکوس ترکان»، «توران قره‌باش» و «چگن چگینی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور سوم ویژه اسب‌های نژاد ترکمن ۲ تا ۶ امتیاز دو ساله با هفت اسب برگزار شد. در این دور، اسب‌های «جان امید»، «جولان معرب» و «سقر رخشان» به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

در دور چهارم، هشت اسب نژاد ترکمن بالای سه سال در کلاس چهار (دارای ۶۶ تا ۸۰ امتیاز) به رقابت پرداختند. اسب‌های «کیان عباسی»، «هیجا وحدانی» و «آلپای رمضانی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور پنجم به اسب‌های نژاد تروبرد بالای سه سال اختصاص یافت. در این دور، اسب‌های «ریو لاو»، «آبتین» و «آس دل» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

دور ششم ویژه اسب‌های نژاد دوخون بالای سه سال در کلاس ۶ (دارای ۴۶ تا ۶۰ امتیاز) بود که اسب‌های «داز سلنا»، «رویان» و «استار لینک» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی هفته، اسب‌های نژاد دوخون بالای سه سال در کلاس ۶ به رقابت پرداختند و اسب «آرژانتین» با سوارکاری «یونس اورکلی» به مقام اول رسید.

در پایان مسابقات امروز، جوایز نقدی به مبلغ هشت میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر اهدا شد.

هفته دوم کورس تابستانه آق‌قلا اواخر هفته آینده برگزار خواهد شد. مسابقات اسبدوانی در شهرستان آق‌قلا، که به عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور شناخته می‌شود، با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

نظر شما