واقف نیکوکار تربتی در جوار فرزندان شهیدش آرام گرفت
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

واقف نیکوکار تربتی در جوار فرزندان شهیدش آرام گرفت

حاج علی‌اصغر کرمانی، پدر شهیدان غلامرضا و ابوالفضل کرمانی، عصر روز جمعه با حضور مسئولان استانی و محلی در "بهشت عسکری" تربت‌ حیدریه به خاک سپرده شد.

حاج علی‌اصغر کرمانی، که از واقفان بنام تربت حیدریه نیز بود، شب گذشته به علت کهولت سن درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست. نماز بر پیکر ایشان توسط حجت‌الاسلام معلمی، امام جمعه تربت‌حیدریه اقامه شد.

مرحوم کرمانی در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در پشتیبانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه‌ها داشت و علاوه بر تقدیم دو فرزند شهید به میهن، دو فرزند دیگرش نیز به افتخار جانبازی نائل آمده‌اند.

استواریکم ارتش غلامرضا کرمانی، متولد ۱۳۲۹، در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام شد و در خردادماه ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی کرخه نور به شهادت رسید.

ابوالفضل کرمانی، دانش‌آموز بسیجی متولد ۱۳۴۸، در عملیات کربلای ۵ در بهمن ۱۳۶۵ به محاصره نیروهای بعثی درآمد و به شدت زخمی شد، اما پیکر او هرگز پیدا نشد.

ستوان سوم ارتش غلامحسین کرمانی نیز در عملیات والفجر ۸ از ناحیه پا مجروح شد و ترکش‌های آن دوران هنوز در زانویش به جا مانده است. بسیجی جانباز علیرضا کرمانی نیز در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس، مسئولیت‌های متعددی بر عهده داشته است.

مراسم ترحیم پدر شهیدان کرمانی روز شنبه ۲۷ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۱ و ۱۶ تا ۱۸ در مسجد فولاد تربت‌حیدریه برگزار می‌شود.

نظر شما