"گنج‌های گمشده: افسانه‌ها و واقعیت‌هایی که هنوز جذابیت دارند"
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

"گنج‌های گمشده: افسانه‌ها و واقعیت‌هایی که هنوز جذابیت دارند"

1. تخم‌مرغ‌های فابرژه
از سال 1885، تزارهای روسیه به بانوان خود تخم‌مرغ‌هایی از سنگ‌ها و فلزات قیمتی، ساخته شده توسط جواهرساز مشهور فابرژه، هدیه می‌دادند. از این تخم‌مرغ‌ها 50 عدد ساخته شد، اما در جریان انقلاب روسیه در سال 1917، 7 تخم‌مرغ مفقود شدند. در سال 2012، یکی از آن‌ها به طور تصادفی در خانه یک فروشنده ضایعات فلزی در آمریکا کشف شد.
 

2. طلای لئون ترابوکو
در دهه 1930، لئون ترابوکو، میلیونر مکزیکی، طلاهای خود را در صحرای نیومکزیکو پنهان کرد. اما پس از اجرای قانون ممنوعیت مالکیت خصوصی طلا در آمریکا در سال 1934، او و شرکایش به طور مرموزی کشته شدند و نقشه محل طلاها با آن‌ها از بین رفت.
 

3. مهر امپراتوری چین
این مهر یشمی که در سال 221 قبل از میلاد برای امپراتور چین حکاکی شد، پس از چند قرن در تاریخ ناپدید شد. نظریات مختلفی درباره سرنوشت آن وجود دارد، اما تاکنون هیچ‌کدام تأیید نشده‌اند.
 

4. الماس فلورانسی
الماس بزرگ زردرنگی که به خاندان مدیچی تعلق داشت و وزن آن 137.27 قیراط بود، پس از سقوط امپراتوری اتریش در جریان جنگ جهانی اول، به سوئیس منتقل شد و از آن زمان دیگر اثری از آن به دست نیامده است.
 

5. معدن طلای گمشده
در دهه 1840، جویندگان طلا یک معدن طلا در کوه‌های سوپرستیشن در آریزونا پیدا کردند. اما پس از حمله آپاچی‌ها، مکان دقیق معدن از دست رفت. در دهه 1870، یاکوب والتز آن را دوباره کشف کرد، اما قبل از مرگش نتوانست مکان دقیق آن را به کسی منتقل کند.

این گنجینه‌ها هرکدام داستان‌ها و اسرار خاص خود را دارند و هنوز هم جویندگان گنج در تلاشند تا آن‌ها را بیابند.

نظر شما