کاهش دما و افزایش گرد و خاک در تهران و ۱۵ استان: پیش‌بینی بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

کاهش دما و افزایش گرد و خاک در تهران و ۱۵ استان: پیش‌بینی بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که از امروز (شنبه)، خنک شدن هوا و کاهش دما در تهران و ۱۵ استان دیگر آغاز می‌شود. با گذر متناوب امواج کم‌دامنه از نوار شمالی کشور، ابرناکی آسمان، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شمالی در مناطق مختلف پیش‌بینی شده است.

مناطق تحت تأثیر این شرایط شامل شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز است. همچنین، در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود. وزش باد شدید در نوار شرقی کشور ادامه خواهد داشت.

یکشنبه، وضعیت مشابه در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه می‌یابد، و رگبار و رعد و برق در جنوب شرق کشور، غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز رخ خواهد داد.

دوشنبه، ابرناکی و رگبار پراکنده در غرب گیلان، مازندران، شرق تهران، شمال سمنان، و شمال و غرب هرمزگان، جنوب غرب کرمان، و جنوب و غرب فارس پیش‌بینی شده است. سه‌شنبه و چهارشنبه، مقدار بارش در این مناطق افزایش خواهد یافت و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، شمال غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی گزارش می‌شود.

دریای خزر و دریای عمان تا دوشنبه مواج خواهند بود.

نظر شما