نقطه عطف تاریخی برای علم فضایی لهستان؛ ماهواره «چشم عقاب» با موفقیت پرتاب شد
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

نقطه عطف تاریخی برای علم فضایی لهستان؛ ماهواره «چشم عقاب» با موفقیت پرتاب شد

صنعت فضایی لهستان روز تاریخی را جشن گرفت. ماهواره جدید «چشم عقاب - EagleEye» با موفقیت به مدار زمین پرتاب شد، که نشان‌دهنده یک نقطه عطف مهم در علم و فناوری فضایی لهستان است.

این ماموریت که با کمک شرکت اسپیس ایکس از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا انجام شد، به موفقیت رسید. پروژه «چشم عقاب» از آوریل ۲۰۲۰ آغاز شد و حاصل تلاش مشترک کنسرسیومی از سازمان‌های مختلف صنعتی و علمی است. شرکت Creotech Instruments S.A رهبری این کنسرسیوم را بر عهده داشت و شرکت‌های Scanway Sp. z o.o و مرکز تحقیقات فضایی آکادمی علوم لهستان نیز در آن مشارکت داشتند.

ماهواره «چشم عقاب» برای ارائه تصاویر با وضوح بالا از زمین طراحی شده و داده‌های ارزشمندی برای فعالیت‌های تحقیقاتی و نظارتی فراهم می‌آورد. این ماموریت انتظار می‌رود دست‌کم یک سال طول بکشد.

مرکز کنترل ماهواره در مقر شرکت Creotech Instruments در ورشو واقع است. ماهواره در ارتفاع کم به دور زمین می‌چرخد و از ارتفاع تقریبی ۵۰۰ کیلومتری شروع و به تدریج تا حدود ۳۵۰ کیلومتری پایین می‌آید.

دکتر بارچینسکی، از محققان پروژه، تأکید کرد که با وجود عدم اطمینان از میزان موفقیت ماموریت، پرتاب موفقیت‌آمیز «چشم عقاب» نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در صنعت فضایی لهستان است. ماهواره به طور کامل در لهستان طراحی شده و با وجود اینکه همه اجزا به صورت بومی ساخته نشده‌اند، به فناوری پیشرفته‌ای مجهز است.

نظر شما