سیاستمداران ایتالیا در روز جشن ملی به زندان‌ها رفتند؛ انتقاد از وضعیت زندانیان در کانون توجه
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

سیاستمداران ایتالیا در روز جشن ملی به زندان‌ها رفتند؛ انتقاد از وضعیت زندانیان در کانون توجه

در حالی که ایتالیا روز شنبه، ۱۵ اوت، به مناسبت جشن فراگوستو تعطیل بود، برخی از سیاستمداران این کشور از این فرصت برای جلب توجه به وضعیت بحرانی زندان‌های ایتالیا استفاده کردند. این جشن که همزمان با روز عروج مریم مقدس و از دوران روم باستان به یادگار مانده است، به عنوان روزی برای استراحت و آرامش شناخته می‌شود.

مارکو پانلا، سیاستمدار و فعال، با هدف محکوم کردن شرایط بد زندان‌ها، این سنت را پایه‌گذاری کرده است. امسال، ماتئو رنتسی، نخست‌وزیر سابق، و روبرتو گوالتیری، شهردار رم، از زندان‌های ایتالیا بازدید کردند تا لزوم بهبود شرایط را برجسته کنند.

رنتسی در بازدید از زندان سولیسیانو در فلورانس، شرایط شلوغ این زندان را به شدت نقد کرد و خواستار بازسازی و بهبود شرایط انسانی زندان‌ها شد. او همچنین به تلاش‌های دولت جورجا ملونی انتقاد کرد، که با وجود وعده‌های جدیدش درباره زندان‌ها و افزایش کارکنان، قانونی تصویب کرده که مجازات‌ها را برای برخی جرایم، از جمله تحصن و سازمان‌دهی احزاب غیرقانونی، تا شش سال افزایش داده است. همچنین، بر اساس این قانون، اشغال خودسرانه ملکی که برای سکونت دیگران در نظر گرفته شده است، می‌تواند به زندان منجر شود.

شرایط زندان‌ها به قدری وخیم است که تا ماه ژوئیه سال ۲۰۲۴، ۵۰ زندانی اقدام به خودکشی کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، افزایش ۱۶ نفری داشته است. بیش از یک سوم این زندانیان در انتظار محاکمه بودند و نزدیک به نیمی از آنها اتباع خارجی بودند.

رئیس‌جمهوری ایتالیا، سرجو ماتارلا، زندان‌های کشور را به جایی تشبیه کرده است که «همه امید‌ها در آن از بین رفته‌اند». در حال حاضر، حدود ۶۱ هزار زندانی در زندان‌های ایتالیا وجود دارد، در حالی که ظرفیت رسمی آنها حدود ۵۱ هزار نفر است.

دولت ملونی در حال حاضر در حال ساخت مراکز بازداشت در آلبانی برای مهاجران غیرقانونی است، اما شرایط زندانیان خارجی در داخل ایتالیا همچنان دشوار و بحرانی است.

نظر شما