کرمانشاه پیشتاز تولید نخود در کشور با افزایش ۱۰ درصدی
موضوع : شهرشناسی | استان کرمانشاه - کرند

کرمانشاه پیشتاز تولید نخود در کشور با افزایش ۱۰ درصدی

استان کرمانشاه امسال نیز رتبه اول تولید نخود در کشور را به خود اختصاص داد و با تولید ۱۳۲ هزار تن، همچنان سردمدار این محصول در ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، فرهاد شریفی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد: در سال زراعی جاری، ۱۳۲ هزار تن نخود از مزارع استان برداشت شده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

شریفی افزود: ۱۶۰ هزار و ۵۱۷ هکتار از زمین‌های دیم استان به کشت نخود اختصاص یافته است که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش ۹ هزار و ۱۴۰ هکتاری را نشان می‌دهد.

۳۹ درصد نخود کشور در کرمانشاه تولید می‌شود به گفته شریفی، استان کرمانشاه ۳۹ درصد تولید نخود کشور و ۳۲ درصد سطح کشت نخود کشور را به خود اختصاص داده است و همچنان رتبه اول در این زمینه را دارد. بیشترین سطح کشت نخود در شهرستان کرمانشاه با ۵۰ هزار هکتار، شهرستان اسلام‌آبادغرب با ۲۵ هزار هکتار، سنقر با ۲۳ هزار هکتار و دالاهو با ۱۹ هزار هکتار به ثبت رسیده است.

توسعه کشت نخود پاییزه در کرمانشاه شریفی تأکید کرد: توسعه کشت پاییزه نخود از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است و با توجه به مزایای آن از جمله مقاومت به بیماری‌ها، امکان برداشت مکانیزه، کاهش هزینه‌های تولید و عملکرد بالاتر نسبت به نخود بهاره، این روش کشت در استان رو به گسترش است. در سال جاری، ۳۷ درصد افزایش در کشت پاییزه نخود گزارش شده است.

این افزایش تولید و توسعه سطح زیر کشت نشان از تلاش‌های مستمر کشاورزان و مسئولان استان دارد که توانسته‌اند کرمانشاه را به عنوان قطب تولید نخود در کشور مطرح کنند.

نظر شما