تشکیل سایت موزه گوهرتپه بهشهر و پروژه‌های میراث فرهنگی مازندران
موضوع : نمایه مطبوعات | خبرگزاری

تشکیل سایت موزه گوهرتپه بهشهر و پروژه‌های میراث فرهنگی مازندران

خبرگزاری ایسنا،  چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۸۷

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، مهدی ایزدی، اخیراً در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به‌روزرسانی‌های مهمی در خصوص پروژه‌های فرهنگی و باستان‌شناسی استان ارائه داد. از جمله این پروژه‌ها، می‌توان به تکمیل و تجهیز سایت موزه گوهرتپه بهشهر و خانه نیما یوشیج در روستای یوش بلده اشاره کرد.

1. تکمیل و تجهیز خانه نیما یوشیج

خانه نیما یوشیج در روستای یوش بلده در حال تکمیل و تجهیز است. این پروژه در صورت تأمین اعتبارات لازم، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

2. راه‌اندازی موزه منطقه دوهزار تنکابن

ساختمان دو طبقه موزه منطقه دوهزار تنکابن با سازه چوبی به اتمام رسیده و کارهای تجهیز آن نیز تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید، به شرطی که اعتبارات لازم تأمین شود.

3. پروژه‌های دیگر موزه‌ای

برای اجرای پروژه‌های موزه‌ای مانند عمارت کلبادی، موزه شهدا تنکابن و موزه آلاشت، نیاز به اعتبار وجود دارد و این سازمان برای شروع کار در این زمینه‌ها به تأمین مالی نیازمند است.

4. بازسازی اماکن زیارتی

تکمیل ۲۵ پرونده بازسازی اماکن زیارتی در سطح استان به ستاد حرم‌ها در تهران ارسال شده است و در صورت موافقت، کارهای بازسازی آغاز خواهد شد.

5. پروژه‌های پژوهشی

هشت پروژه پژوهشی در استان در حال بررسی و انجام است که شامل عباس‌آباد بهشهر، کاخ جهان‌نما، گوهرتپه، قلعه کنگ‌لو، سد لپور، قلعه‌کش، قلعه فولاد در نور و شهر قدیمی ناتل می‌شود.

6. اعتبارات اضطراری

اعتبارات اضطراری برای بازسازی و مرمت بناها در اثر تخریب‌های ناگهانی ناشی از عوامل جوی و انسانی نیز پیش‌بینی شده است.

تشکیل سایت موزه گوهرتپه

سایت موزه گوهرتپه بهشهر به عنوان یک مرکز فرهنگی و موزه‌ای طراحی شده و برای اجرای کامل آن نیاز به اعتبار وجود دارد. این پروژه به عنوان یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی مازندران به شمار می‌آید و در صورت تأمین منابع مالی، به زودی شاهد تکمیل آن خواهیم بود.

نظر شما