افتتاح قریب‌الوقوع پل بزرگ روگذر محور زاهدان-خاش
موضوع : شهرشناسی | استان سیستان و بلوچستان -زاهدان

افتتاح قریب‌الوقوع پل بزرگ روگذر محور زاهدان-خاش

زاهدان- تسنیم: مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از افتتاح قریب‌الوقوع پل بزرگ روگذر باند دوم محور زاهدان-خاش در چند روز آینده خبر داد.
عطاءاله اکبری با اعلام این خبر گفت: با تکمیل این پروژه مهم، تردد روان‌تر و ایمن‌تر در یکی از محورهای اصلی استان فراهم خواهد شد. این پل به طول 22 متر و عرض 13 متر، به همراه رمپ‌های اطراف آن به طول یک کیلومتر، با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان احداث شده است.
وی افزود: این اداره کل در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای و توسعه استان، در سه سال اخیر بر روی دوبانده کردن تمام ورودی و خروجی‌های مرکز استان تمرکز کرده است. در حال حاضر، بیش از 25 کیلومتر از ورودی و خروجی‌های اصلی زاهدان به صورت بزرگراه تبدیل شده است و محور کمربندی غربی زاهدان نیز به عنوان یک نمونه موفق در کاهش تصادفات عمل کرده است.
اکبری همچنین اشاره کرد که در محور زاهدان-خاش، ساخت بزرگراه در قطعه اول به طول 20 کیلومتر به عهده اداره کل راه و شهرسازی بوده و مابقی کار توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور انجام شده است. تاکنون 19 کیلومتر از این محور به صورت دو بانده به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در پایان تاکید کرد که این اداره کل تمام تلاش خود را برای تکمیل شبکه بزرگراهی استان به کار خواهد بست و در این راستا، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های راهی استان خواهیم بود.
شایان ذکر است که افتتاح این پل گامی مهم در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل و کاهش تصادفات در محور زاهدان-خاش محسوب می‌شود.

نظر شما