افزایش آمار نژادپرستی در مدارس انگلیس
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

افزایش آمار نژادپرستی در مدارس انگلیس

نتایج تحقیقات اخیر در انگلیس نشان می‌دهد که جرائم نژادپرستانه در مدارس این کشور در حال افزایش است. طبق آمارها، در سال ۲۰۲۳، حدود ۱۱ هزار و ۶۱۹ دانش‌آموز به دلیل ارتکاب جرائم نژادپرستانه از مدارس اخراج شدند. این رقم معادل ۶۰ دانش‌آموز در روز است و ۲۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

جزئیات آمار نژادپرستی

از مجموع دانش‌آموزان متخلف، یک هزار و ۴۱۳ نفر در مقطع دبستان و ۷ نفر نیز کودکانی چهار ساله بودند. این افزایش آمار باعث نگرانی‌های جدی در خصوص گسترش و عادی‌سازی نژادپرستی در مدارس انگلیس شده است.

واکنش‌های مقامات و نهادها

پویش‌های حقوق بشری خواستار اقدام فوری دولت برای مقابله با این معضل شده‌اند. شبنه بیگم، رئیس پژوهشکده «رانی‌مد تراست»، افزایش نژادپرستی در مدارس را ناشی از مشروعیت‌بخشی به نفرت‌پراکنی توسط رسانه‌ها و سیاستمداران دانسته است.

دانیل کبد، دبیرکل اتحادیه ملی آموزش انگلیس، آمارهای جدید را زنگ خطر توصیف کرده و به نقش ادبیات تفرقه‌انگیز و نژادپرستانه برخی سیاستمداران و رسانه‌ها در این مسئله اشاره کرده است. او تأکید کرده که در کنار بازنگری در برنامه‌های آموزشی، باید برنامه‌ای ضد نژادپرستی ایجاد شود.

وضعیت نژادپرستی در جامعه

این آمارها در حالی منتشر می‌شود که انگلیس اخیراً شاهد شورش‌هایی از سوی جریان‌های راست افراطی مخالف حضور مهاجران بوده است. همچنین، مسعود شجره، رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس، به افزایش اسلام‌هراسی و بی‌توجهی سیاستمداران به حملات علیه مسلمانان اشاره کرده و از عدم تخصص و ساز و کار مناسب پلیس برای رسیدگی به این نوع جرائم انتقاد کرده است.

نظر شما