بررسی روش‌های حفاظت از ابنیه تاریخی در برابر خوردگی در کنگره پژوهشگاه مواد و انرژی
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

بررسی روش‌های حفاظت از ابنیه تاریخی در برابر خوردگی در کنگره پژوهشگاه مواد و انرژی

بررسی پدیده خوردگی در صنایع نفت و گاز، شبیه‌سازی خوردگی و حفاظت در ابنیه‌ها و آثار باستانی و نقش خوردگی در حوادث فرایندی از موضوعاتی است که صاحبنظران با حضور در کنگره خوردگی ۱۴۰۳ در خصوص آن بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

  • زمان و مکان برگزاری: این رویداد با همکاری انجمن خوردگی ایران و پژوهشگاه مواد و انرژی، در روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در محل پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار می‌شود.
  • موضوعات مورد بحث: در کنگره به بررسی موضوعات مختلفی از جمله خوردگی در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، دریایی و هوایی، برق، آب، فاضلاب و پساب، روش‌های حفاظت از خوردگی، نانو فناوری، مدیریت، دستورالعمل‌ها و استانداردهای خوردگی، و همچنین شبیه‌سازی و مدل‌سازی خوردگی پرداخته خواهد شد.
  • خوردگی در ابنیه‌های تاریخی: یکی از موضوعات مهم این کنگره، بررسی خوردگی و روش‌های حفاظت از ابنیه‌ها و آثار باستانی است. همچنین، نقش خوردگی در حوادث فرایندی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
  • پیشینه برگزاری کنگره‌های خوردگی: پرداختن به پدیده خوردگی در برنامه‌های دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و صنایع ایران از حدود ۵۰ سال پیش آغاز شد. اولین کنگره ملی خوردگی در سال ۱۳۶۷ برگزار شد و به دنبال آن کنگره‌های بعدی به‌طور مرتب و دوسالانه برگزار گردید.

نظر شما