عسل مانوکا و امکان استفاده از آن در درمان سرطان پستان
موضوع : تکنولوژی | پزشکی

عسل مانوکا و امکان استفاده از آن در درمان سرطان پستان

بر اساس گزارشی از صندوق جهانی تحقیقات سرطان، تا سال 2022، حدود 2.3 میلیون زن در سراسر جهان با تشخیص سرطان پستان مواجه شدند که این بیماری را به دومین سرطان شایع در جهان تبدیل کرده است. حدود 80 درصد از این تشخیص‌ها گیرنده استروژن مثبت (ER-مثبت) هستند؛ این بدان معناست که سلول‌های سرطان پستان حاوی گیرنده‌هایی هستند که به هورمون استروژن متصل می‌شوند و ممکن است برای رشد به استروژن نیاز داشته باشند.

مطالعات گذشته نشان داده‌اند که طب مکمل و جایگزین (CAM) می‌تواند به عنوان کمکی در درمان سرطان پستان ER-مثبت مورد استفاده قرار گیرد. در همین راستا، محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس اظهار داشته‌اند که عسل مانوکا می‌تواند به عنوان یک گزینه پیشگیری‌کننده و همچنین درمان جایگزین برای سرطان پستان ER-مثبت مورد استفاده قرار گیرد.

کاهش 84 درصدی رشد تومور سرطان پستان ER-مثبت
طی تحقیقات انجام‌شده، عسل مانوکا باعث کاهش 84 درصدی رشد تومور در موش‌های دارای سلول‌های سرطان پستان ER-مثبت بدون تاثیر منفی بر سلول‌های سالم پستان یا ایجاد عوارض جانبی قابل ملاحظه شد. دانشمندان کشف کردند که مقادیر بالاتر عسل مانوکا با کاهش بیشتر رشد سلول‌های سرطانی در ارتباط است.

عسل مانوکا به دلیل داشتن ترکیبات زیست‌فعال و خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی، پتانسیل کمک به درمان سرطان پستان را بدون عوارض جانبی سمی دارد و می‌تواند یک گزینه درمانی طبیعی امیدوارکننده برای بیماران باشد.

نظر شما