پیشگیری از گسترش تکدی‌گری از اولویت‌های مدیریت شهری اصفهان است
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- اصفهان

پیشگیری از گسترش تکدی‌گری از اولویت‌های مدیریت شهری اصفهان است

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید امیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان، در رابطه با پدیده تکدی‌گری و اهمیت رفع این معضل شهری گفت: پیشگیری از گسترش تکدی‌گری یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه بی‌انضباطی و اختلال اجتماعی همانند میکروب هستند که در صورت عدم برخورد مناسب، به سرعت گسترش پیدا می‌کنند، افزود: پدیده تکدی‌گری نیز از جمله اختلالاتی است که در شهر دیده می‌شود و اگر با آن برخورد نشود، آمار متکدیان به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

سامع اظهار داشت: ایجاد احساس ناامنی برای متکدیان یکی از راهکارهای مقابله با این آسیب اجتماعی است و تاکید کرد که هیچ کودکی با گدایی در خیابان به پیشرفت نمی‌رسد و در آینده آسیب‌های زیادی گریبان‌گیر او خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد که پیگیری وضعیت اشتغال و معیشت خانواده‌های کودکان متکدی باید یکی از اقداماتی باشد که در راستای پیشگیری از گسترش تکدی‌گری انجام شود.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی دست‌فروشان تاکید کرد و افزود: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری باید برنامه‌ریزی کند تا دست‌فروشان در فضایی مناسب با لوازم و امکانات فعالیت ساختارمند، به فعالیت خود ادامه دهند.

نظر شما