زن فرانسوی که شوهرش به او قرص خواب‌آور می‌داد تا مردان به او تجاوز کنند، در دادگاه علنی چه گفت؟
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

زن فرانسوی که شوهرش به او قرص خواب‌آور می‌داد تا مردان به او تجاوز کنند، در دادگاه علنی چه گفت؟

ژیزل پلیکو، زنی که ادعا می‌شود شوهرش طی ده سال به او قرص‌های خواب‌آور و مواد مخدر می‌داده تا مردان غریبه به او در حالت بیهوشی تجاوز کنند، روز پنجشنبه ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) در دادگاه شهر آوینیون فرانسه به شهادت پرداخت.

جزئیات شهادت:

بیان تکان‌دهنده: ژیزل پلیکو با صدایی آرام و واضح، جزئیات تکان‌دهنده‌ای از وضعیت خود را در دادگاه بیان کرد. او گفت که شوهر سابقش نه تنها به تجاوز جنسی ده‌ها مرد به او فیلم‌برداری کرده بلکه هزاران تصویر از این تجاوزها را ذخیره کرده بود که بعداً به دست پلیس افتاد. ژیزل اظهار داشت: «این موضوع تحمل‌ناپذیر است. من آنقدر حرف برای گفتن دارم که نمی‌دانم از کجا شروع کنم.»
 

محاکمه دومینیک پلیکو: دومینیک پلیکو، شوهر سابق ژیزل که اکنون ۷۱ ساله است، به همراه ۵۰ مرد دیگر در حال محاکمه به اتهام تجاوز جنسی است و ممکن است به زندان تا ۲۰ سال محکوم شود. این محاکمه از دوشنبه هفته جاری آغاز شده و انتظار می‌رود تا ماه دسامبر ادامه یابد.

کشف حقیقت: داستان به طور رسمی زمانی فاش شد که یک نگهبان سوپرمارکت، شوهر ژیزل را در حال عکس گرفتن از زیر دامن زنان دستگیر کرد. این موضوع منجر به جستجوی تلفن و رایانه دومینیک پلیکو شد که در آن هزاران عکس و ویدیو از مردانی که به نظر می‌رسید در حالی که ژیزل بیهوش است به او تجاوز می‌کنند، یافت شد.

عواقب و وضعیت فعلی: ژیزل پلیکو با مشاهده تصاویر ضبط شده به دست پلیس، شوکه شده و به سرعت همسرش را ترک کرد. او در دادگاه گفت: «برای من، همه چیز فرو ریخته است. این‌ها صحنه‌های بربریت و تجاوز هستند.» او خانه‌اش را با دو چمدان ترک کرد و افزود: «من دیگر هویتی ندارم... نمی‌دانم آیا هرگز دوباره خودم را پیدا خواهم کرد یا نه.»

توضیحات بیشتر:

شهادت درباره قوانین و فرآیندها: ژیزل توضیح داد که مردانی که به خانه این زوج دعوت می‌شدند باید قوانین خاصی را رعایت می‌کردند، مانند عدم صحبت بلند، درآوردن لباس‌ها در آشپزخانه، عدم استفاده از عطر و عدم بوی سیگار. آنها باید گاهی تا یک ساعت و نیم در پارکینگ منتظر می‌ماندند تا دارو اثر کند و ژیزل بیهوش شود.

واکنش‌های متهمان: از میان ۵۰ متهم، برخی اتهامات را انکار کرده و ادعا می‌کنند که توسط دومینیک پلیکو فریب خورده‌اند. در طول چند ماه آینده، متهمان به صورت گروه‌های کوچک در مقابل هیئتی شامل پنج قاضی حاضر خواهند شد و ژیزل پلیکو نیز هفته آینده در دادگاه صحبت خواهد کرد. همچنین، گروهی از روانشناسان، روانپزشکان و کارشناسان رایانه نیز در این پرونده شهادت خواهند داد.

نظر شما