خداحافظی مجید لشگری، ملی‌پوش قائمشهری والیبال نشسته از دنیای قهرمانی در پاریس
موضوع : شهرشناسی | استان مازندران-ساری

خداحافظی مجید لشگری، ملی‌پوش قائمشهری والیبال نشسته از دنیای قهرمانی در پاریس

 مجید لشگری، چهره برجسته والیبال نشسته ایران، پس از چهارمین حضور خود در فینال مسابقات پارالمپیک و کسب چهارمین مدال، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. این بازیکن، عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران از شهر قائمشهر، در بالاترین سطح ورزش از جمع ملی‌پوشان جدا شد.

به گزارش ایرنا، دیدار نهایی مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شامگاه جمعه در سالن نورث آرنا پاریس بین تیم‌های ایران و بوسنی برگزار شد. مسابقه با پیروزی ۳ - ۱ به سود تیم ملی ایران پایان یافت تا این تیم برای هشتمین بار قهرمان پارالمپیک شود.

مجید لشگری، بازیکن ۴۵ ساله قائمشهری، پس از پایان مسابقه فینال و مراسم اهدای مدال، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. لشگری در چهار دوره پارالمپیک‌های ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو، ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۲۴ پاریس حضور داشت و موفق به کسب مدال‌های نقره در لندن و طلای پارالمپیک در سه دوره دیگر شد.

در کارنامه لشگری همچنین سه مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی گوانگ‌ژو ۲۰۱۰، اینچئون ۲۰۱۴، جاکارتا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ هانگژو و چندین مدال طلای رقابت‌های جهانی و بین‌المللی ثبت شده است.

لشگری درباره این دستاورد گفت: “فینال سخت و طاقت‌فرسایی بود. تیم بوسنی در اواخر گیم اول قدرت زیادی نشان داد، اما با خونسردی و تسلط ذهنی توانستیم بهترین عملکردمان را ارائه دهیم.”

او با تقدیم این مدال به ملت ایران اظهار امیدوارم که موفق شده باشد دل مردم را شاد کند. تیم ملی ایران با حضور ستاره‌های مازندرانی مثل رمضان صالحی، مجید لشگری و مرتضی مهرزاد، که هر کدام نقش مهمی در قهرمانی تیم داشتند، در این رقابت‌ها شرکت کرد. مرتضی مهرزاد نیز به‌عنوان بهترین اسپکر فینال معرفی شد.

نظر شما