افزایش دما، روند غالب در هفته جاری ایلام
موضوع : شهرشناسی | استان کرمانشاه - کرند

افزایش دما، روند غالب در هفته جاری ایلام

 کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام اعلام کرد که افزایش دما، پدیده غالب این هفته در استان ایلام خواهد بود و این افزایش دما از امروز به تدریج در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.

ساسان رستمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند افزایش دما از امروز تا پایان هفته در نقاط مختلف ایلام ادامه خواهد داشت.

وی افزود: شهرهای شمالی استان مانند ایوان، ملکشاهی و ارکواز شاهد افزایش نزدیک به ۲ درجه‌ای دما خواهند بود.

رستمی همچنین اشاره کرد که شهرهای جنوبی و گرمسیر استان، از جمله مهران و دهلران، با افزایش دمایی تا ۳ درجه مواجه خواهند شد.

وی یادآور شد: دمای هوای شهرهای شمالی استان مانند ایلام بین ۳۶ تا ۳۷ درجه و برای شهرهای جنوبی مانند دهلران بین ۴۷ تا ۴۹ درجه پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی همچنین بیان کرد که اوج افزایش دما برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته پیش‌بینی می‌شود و دمای این هفته نسبت به میانگین بلندمدت بین یک تا ۲ درجه بیشتر خواهد بود.

رستمی ادامه داد: شرایط گرمای هوا تا روز پنج‌شنبه پایدار خواهد بود، اما از اوایل هفته آینده کاهش دما و خنک شدن هوا با شیب ملایم آغاز می‌شود.

وی همچنین افزود که میزان بارندگی‌ها تا نیمه مهرماه در حد نرمال خواهد بود، اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که از نیمه مهر تا نیمه آذرماه سال جاری، بارش‌ها کمتر از حد نرمال خواهد بود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای مناطق گرمسیر در جنوب و سردسیر در شمال است.

نظر شما