اتصال منطقه گردشگری کشیت کرمان به اینترنت پرسرعت
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

اتصال منطقه گردشگری کشیت کرمان به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان اعلام کرد که سایت تلفن همراه روستای کشیت در بخش گلباف این شهرستان به نسل چهارم اینترنت ارتقا یافته است. این اقدام در راستای اجرای ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در مسیر روستاهای حرمک، نسک و کشیت گلباف با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، حسین ساجدی فر، مدیرکل این اداره، روز شنبه بیان کرد که پروژه فیبر نوری روستایی در بخش گلباف به خوبی پیشرفت کرده است. تاکنون، ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در مسیر گلباف - نسک - کشیت و مسیر شهداد - اندوهجرد - کشیت - حرمک اجرا شده است. همچنین، ۲ سایت تلفن همراه در روستاهای کشیت و حرمک به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند و اینترنت پرسرعت برای جمعیتی بالغ بر ۱۵۳۱ نفر فراهم شده است.

ساجدی فر همچنین اعلام کرد که سایت تلفن همراه روستای کشیت به منظور تأمین دسترسی به شبکه ملی اطلاعات برای جمعیت ۱۲۴۹ نفر ارتقا یافته است. با تأمین تجهیزات سایت روستای نسک، این روستا نیز به زودی به تکنولوژی نسل چهارم مجهز خواهد شد و امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت برای اهالی فراهم می‌شود.

روستای کشیت در فاصله ۱۷۳ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان واقع شده است.

نظر شما