جلوگیری از قاچاق چوب جنگلی در آمل
موضوع : شهرشناسی | استان مازندران-ساری

جلوگیری از قاچاق چوب جنگلی در آمل

مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری روز شنبه اعلام کرد که مأموران سرجنگلبانی امام‌زاده عبدالله و عوامل حفاظتی شرکت مجری طرح حفاظت (صنایع چوب و کاغذ مازندران) در جریان گشت و سرکشی از جنگل‌های حوزه غرب هراز، موفق به شناسایی عوامل قطع درختان جنگلی و توقیف دواب، تجهیزات قطع و حمل چوب و چوب جنگلی قاچاق شدند.

بر اساس این گزارش، همیاران طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف عرصه‌های جنگلی و مرتعی می‌توانند از طریق شماره‌های تماس ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه‌های طبیعی شامل جنگل و مرتع است. مازندران حدود ۵۴ درصد از عرصه‌های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و نیمی از جنگل‌های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در این استان واقع است.

تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود، در حالی که مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی و باغی رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما