آغاز پروژه احداث باغ ایرانی در بوستان خضر قم با بودجه ۳۰ میلیارد تومانی
موضوع : شهرشناسی | استان قم - قم

آغاز پروژه احداث باغ ایرانی در بوستان خضر قم با بودجه ۳۰ میلیارد تومانی

قم- مدیر منطقه ۴ شهرداری قم از آغاز فرایند ساخت باغ ایرانی با طراحی آبشارهای خاص در انتهای بوستان خضر نبی خبر داد.

علیرضا اقبالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه و تکمیل بوستان خضر لحاظ شده است تا فازهای نهایی آن اجرایی شود. این بودجه به منظور ایمن‌سازی و احداث راه‌های دسترسی حد فاصل بلوار شهید آوینی تا شهدای گمنام در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این پروژه، باغ ایرانی با برکه‌ها و مجموعه آبشارهای خاص در بوستان خضر احداث خواهد شد. از انتهای بوستان خضر به ابتدای بوستان که معبر شماره ۱.۱ خیابان ایثار است، یک مسیر دسترسی تعبیه و معبر ۲۰ متری طراحی شده است.

اقبالیان همچنین اضافه کرد که روشنایی ورودی بوستان با بودجه دو میلیارد تومانی در حال اجرا است تا این مسیر با روشنایی کامل به بهره‌برداری برسد و در اختیار مردم قرار گیرد. مسیر خروجی بوستان به بلوار آوینی توسط اداره طراحی حوزه معاونت عمرانی در حال طراحی است و قرار است پارکینگ‌ها از دو طرف در اختیار مردم قرار داده شوند تا مراحل تکمیلی بوستان به پایان برسد.

وی یادآور شد: بوستان خضر با مساحت ۴۸ هکتار، یکی از بزرگترین بوستان‌های شهر قم بعد از بوستان علوی است و این پروژه‌ها می‌تواند تحول قابل‌توجهی در بهبود امکانات و فضای سبز این بوستان ایجاد کند.

نظر شما