۲۶ هزار گلستانی آماده اهدای عضو پس از مرگ مغزی هستند
موضوع : شهرشناسی | استان گلستان- گرگان

۲۶ هزار گلستانی آماده اهدای عضو پس از مرگ مغزی هستند

 ایرنا- مدیر انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گلستان اعلام کرد که ۲۶ هزار گلستانی کارت داوطلبی اهدای عضو بعد از مرگ مغزی دارند. از این تعداد، چهار هزار نفر در سه ماه گذشته تمایل خود را برای اهدای عضو و کمک به بیماران نیازمند پس از مرگ مغزی اعلام کردند.

اربعین ولیخانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افراد علاقمند می‌توانند از طریق سامانه ehdacenter.ir یا ارسال کد ملی خود به سرشماره ۳۴۳۲ و یا تکمیل فرم‌های توزیع‌شده در غرفه‌های برپایی به مناسبت‌های مختلف، برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند.

جزئیات طرح:

  • طرح پرسشنامه با هدف رضایت‌سنجی از افراد متقاضی برای اهدای عضو در استان اجرا شده است.
  • در این طرح، با همراهی بیش از ۶۰۰ ارائه‌دهنده خدمت، نام افرادی که تمایل به اهدای عضو داشته‌اند، در سامانه ثبت شده است.

مدیر انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گلستان ادامه داد: بیش از چهار هزار نفر آمادگی خود را برای اهدای عضو بعد از مرگ مغزی از سه ماه قبل اعلام کرده‌اند.

وی افزود: فرهنگ‌سازی با همکاری دستگاه‌های فرهنگ‌ساز و شهرداری‌ها برای معرفی افراد اهداکننده به جامعه از طریق رسانه‌ها و نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها به نام افراد اهداکننده عضو، باعث افزایش آمار اهداکنندگان در استان شده است.

معصومه مازندرانی، کارشناس پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گفت: امسال هفت مورد اهدای عضو در استان انجام شده که آخرین آن مربوط به جوانی ۲۷ ساله به نام رضا پورافشار بود که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد. او افزود که آمار اهدای عضو پارسال گلستان چهار مورد بوده و امسال شاهد افزایش اهدای عضو در استان هستیم، که دلیل آن فرهنگ‌سازی و آشنایی بیشتر مردم با این عمل خداپسندانه است.

نظر شما