آسفالت گسترده در معابر روستایی تایباد
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

آسفالت گسترده در معابر روستایی تایباد

سعید زنگنه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایباد، اعلام کرده است که از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ هزار متر‌مربع از معابر روستایی در شهرستان تایباد آسفالت شده است. این پروژه گسترده با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اجرا درآمده است.

این عملیات آسفالت‌ریزی در روستاهای رهنه، قلعه‌نو آبقه، و پشته در بخش مرکزی و خیابان، سرخسرا، بیدک، شیزن، پلبند، بهلول‌آباد و خیرآباد در بخش میان‌ولایت صورت گرفته است. برای این پروژه، ۶۵۰ تن قیر رایگان از منابع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص یافته که با مشارکت دهیاری‌ها به انجام رسیده است. علاوه بر این، ۶۵۵ تن قیر مازاد بر سهمیه برای ۵ روستای دیگر جذب شده و عملیات آسفالت آنها همچنان در حال اجراست.

اعتبار هزینه‌شده برای روستاهای حاجی‌آباد، کُشکَک و آبقه در بخش مرکزی و سمنگان و چهاربرجی در بخش میان‌ولایت مبلغ ۶ میلیارد تومان بوده است. همچنین در هفته دولت امسال، ۲۶ هزار متر‌مربع از معابر در ۵ روستا آسفالت شد و به بهره‌برداری رسید. این اقدامات نشان از تلاش‌های بنیاد مسکن در بهبود زیرساخت‌های روستایی و ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان مناطق روستایی در تایباد دارد.

نظر شما