استرالیا به پیشتازی در تعیین محدودیت سنی برای شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

استرالیا به پیشتازی در تعیین محدودیت سنی برای شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد

آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا، اعلام کرد که دولت چپ میانه او قصد دارد قوانین دقیقی برای تعیین حداقل سن استفاده از رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند. این قوانین احتمالاً ابتدا به مدت محدودی به‌صورت آزمایشی اجرا خواهند شد. هرچند سن دقیق هنوز مشخص نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود محدودیت‌های سنی برای جوانان بین ۱۴ تا ۱۶ سال اعمال گردد.

آلبانیز بیان کرد: «هدف من این است که کودکان را تشویق کنم تا کمتر وقت خود را در گوشی‌ها و رایانه‌ها بگذرانند و بیشتر به فعالیت‌های بدنی و سرگرمی‌های بیرون از خانه مانند بازی در زمین‌های بازی، شنا در استخر و ورزش در زمین‌های تنیس بپردازند.»

در صورت نهایی‌شدن این قانون، استرالیا به یکی از اولین کشور‌ها در جهان تبدیل خواهد شد که محدودیت سنی برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را عملی می‌کند. این در حالی است که تلاش‌های مشابه در دیگر نقاط جهان، از جمله اتحادیه اروپا، به دلیل اعتراضات مربوط به نقض حقوق آنلاین کودکان زیر سن قانونی، با شکست مواجه شده‌اند.

بیش از چهار پنجم جمعیت ۲۶ میلیون نفری استرالیا در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و این اقدام می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر نحوه تعامل کاربران جوان با این پلتفرم‌ها داشته باشد.

نظر شما