برگی از تاریخ در «سرزمین من» رادیو فرهنگ ورق می‌خورد
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی - آشتیان

برگی از تاریخ در «سرزمین من» رادیو فرهنگ ورق می‌خورد

 برنامه رادیویی «سرزمین من» با محوریت بررسی رویدادهای تاریخی و گشتی در دیدنی‌ها و موزه‌های کشور، سه‌شنبه ۲۰ شهریور از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود، به رویدادها و روزنگار تاریخی پرداخته و وقایع مهم تاریخی و اجتماعی کشور را مرور می‌کند.

در این قسمت از برنامه، محمدرضا مختاری اصفهانی، پژوهشگر تاریخ معاصر، در بخش «یادها و یادگارها» به بررسی مهم‌ترین رویدادهای تاریخی ایران در این روز می‌پردازد. همچنین نیکنام، رییس میراث فرهنگی شهرستان آشتیان، در بخش «ایران من» از دیدنی‌ها و جاذبه‌های تاریخی استان مرکزی و شهرستان آشتیان سخن می‌گوید.

در بخش دیگری از برنامه، مجدی، پژوهشگر تاریخ هنر، درباره تاریخچه معماری مدرسه فخریه سبزوار صحبت خواهد کرد. محمد ساجدی، تحلیلگر سیاسی، نیز به بررسی تحولات تاریخی کشور می‌پردازد.

در بخش اختصاصی برنامه درباره غزه، دکتر مجتبی فردوسی پور، کارشناس ارشد سیاسی وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در اردن، درباره تاریخچه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی صحبت خواهد کرد. همچنین دکتر محمدرضا روزبهانی، عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه فرهنگیان، در بخش آموزش به موضوعات آموزشی مرتبط خواهد پرداخت.

در ادامه، برنامه به مناسبت درگذشت استاد عبدالمحمد آیتی، پژوهشگر و نویسنده معاصر در حوزه فلسفه، تاریخ و ادبیات فارسی و عربی، گفتگویی با دکتر ریاحی، پژوهشگر تاریخ معاصر، دارد. همچنین به مناسبت شهادت آیت‌الله مدنی، دومین شهید محراب، بخش ویژه‌ای به او اختصاص داده شده است.

«سرزمین من» به تهیه‌کنندگی و سردبیری فاطمه محمدیان فر و گویندگی راضیه گردکاهد با کارشناسی محمدعلی مومنی، ساعت ۱۳ از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

نظر شما