شهید حسین لطفی
موضوع : شهرشناسی | استان قم - قم

شهید حسین لطفی

شهید حسین لطفی در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۳۴ به دنیا آمد. او به عنوان نخستین فرزند در خانواده‌ای ۱۰ نفره پرورش یافت و از همان کودکی با فضایل اخلاقی و آموزه‌های دینی رشد کرد. تحصیلات ابتدایی را به اتمام رسانده و به ادامه تحصیلات حوزوی پرداخت. در کنار تحصیل، حسین به کارهای مختلفی از جمله سنگ‌تراشی، درودگری و ساندویچی مشغول بود و از این راه برای زندگی خانواده تلاش می‌کرد.
 

او در ۱۲ آبان ۱۳۵۰ ازدواج کرد و زندگی خانوادگی خود را آغاز نمود. حسین به خاطر عشق به اهل بیت (ع) و تعهد دینی‌اش، در مساجد اشراقی و سنگبند به عنوان موذن و دعاخوان در ماه‌های محرم و رمضان شناخته شد و به همین دلیل به شیخ حسین معروف گردید.

در سال ۱۳۶۲، شهید لطفی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پیوست و در عملیات خیبر در جزیره مجنون شرکت کرد. در این عملیات، او به مقام شهادت نائل آمد و جسم مطهرش مفقودالاثر شد. پس از ۱۳ سال، پیکر پاک او در سال ۱۳۷۵ شناسایی و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

یاد و خاطره شهید حسین لطفی، همچون دیگر شهدای گرانقدر ایران، همیشه زنده و جاوید است. او نمونه‌ای از ایمان، ایثار و فداکاری بود که در راه دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی، جان خود را فدا کرد.

نظر شما