بارش برف و سیل‌های شدید اروپا را در بر می‌گیرد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

بارش برف و سیل‌های شدید اروپا را در بر می‌گیرد

کولاک و سیلاب‌های اخیر اروپا نشانه‌هایی از تغییرات غیرمعمول آب و هوایی در این قاره هستند. ساکنان بخش‌های وسیعی از سوئیس و اتریش در حال آماده‌سازی برای مواجهه با بارش برف‌های پیش از زمستان هستند، در حالی که جمهوری چک با بدترین سیلاب‌ها در چند دهه اخیر روبرو شده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی سوئیس، انتظار می‌رود که در برخی مناطق مرتفع این کشور طی دو روز آینده تا ۴۵ سانتی‌متر برف ببارد. همچنین، پیش‌بینی‌ها نشان از بارش برف در مناطق مرکزی اتریش تا تاریخ ۱۶ سپتامبر دارد که ممکن است ارتفاع برف در شهر زالتسبورگ به ۵۰ سانتی‌متر برسد.

در جمهوری چک، مقامات انتظار دارند که بارش‌های سنگین موجب سیلاب‌های شدید در بخش‌های مرکزی و شرقی این کشور شود. براساس گزارش‌ها، میزان بارندگی در برخی مناطق ممکن است به بیش از ۳۰ سانتی‌متر برسد که هشدارهایی برای وقوع سیلاب را به همراه داشته است.

علاوه بر این، اداره هواشناسی بریتانیا اعلام کرده است که دما در لندن ممکن است در تاریخ ۱۳ سپتامبر به ۷ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد. این افت دما برای روزهای پایانی تابستان به عنوان یک ناهنجاری آب و هوایی تلقی می‌شود.

این تحولات جدید نگرانی‌هایی را در رابطه با اثرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به آمادگی‌های بیشتر برای مقابله با چنین شرایطی در سطح اروپا ایجاد کرده است. مقامات محلی در تلاشند تا اقداماتی فوری برای مقابله با این شرایط اخذ کنند.

نظر شما