افتتاح فاز اول طرح توسعه آرامگاه پروفسور حسابی با حضور مسئولین و اندیشمندان
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

افتتاح فاز اول طرح توسعه آرامگاه پروفسور حسابی با حضور مسئولین و اندیشمندان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفرش، فاز اول طرح توسعه آرامگاه پروفسور حسابی، پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه، با حضور دکتر مخلص الائمه استاندار، جمعی از چهره‌های علمی و فرهنگی، مدیران کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم، افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه که در ساعت ۱۶ برپا گردید، با حضور گسترده مسئولین محلی و ملی و نیز علاقه‌مندان به شخصیت بزرگ علمی پروفسور محمود حسابی، برگزار شد. این پروژه به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر تفرش تکمیل شده است و هدف از اجرای آن، پاسداشت مقام علمی و فرهنگی پروفسور حسابی و فراهم کردن محیطی مناسب‌تر برای بازدیدکنندگان بود.

دکتر مخلص الائمه، استاندار، در سخنرانی خود ضمن تقدیر از زحمات تمامی دست‌اندرکاران پروژه، بر اهمیت حفظ و توسعه اماکن تاریخی و فرهنگی تاکید کرد و اعلام داشت که این طرح می‌تواند نمادی از توجه به میراث علمی کشور و احترام به بزرگان علم و فرهنگ باشد. او همچنین اظهار امیدواری کرد که فازهای بعدی این طرح نیز با همین تعاون و جدیت به سرانجام برسد.

مسئولین شهرداری و شورای اسلامی شهر تفرش نیز در این مراسم، ضمن ارائه گزارشی از مراحل مختلف اجرای پروژه، اعلام کردند که فاز اول طرح توسعه آرامگاه شامل بهبود زیرساخت‌های مرتبط با بازدیدکنندگان و ارتقای امکانات محیطی بوده و برنامه‌های متعددی برای توسعه بیشتر این مکان در نظر گرفته شده است.

چهره‌های علمی و فرهنگی حاضر در این آیین نیز با بیان خاطرات و تجلیل از شخصیت پروفسور حسابی، بر اهمیت نگهداری و توسعه اماکن مرتبط با نخبگان و دانشمندان تاکید کردند و این اقدام را گامی مهم در مسیر ترویج فرهنگ علمی دانستند.

اقشار مختلف مردم که در این مراسم حضور داشتند، با کنجکاوی و احترام به بازدید از قسمت‌های جدید آرامگاه پرداختند و به نقش برجسته پروفسور حسابی در تاریخ علمی کشور ادای احترام کردند.

شهرداری و شورای اسلامی شهر تفرش طی اطلاعیه‌ای اعلام کردند که پروژه‌های بعدی نیز مطابق با برنامه زمان‌بندی به پیش خواهد رفت و از همکاری تمامی نهادها و مردم در این راستا تقدیر و تشکر می‌نمایند. اطلاعات تکمیلی درباره مراحل بعدی طرح توسعه آرامگاه پروفسور حسابی به زودی منتشر خواهد شد.

نظر شما