سومین گردهمایی کودکان و نوجوانان باشگاه‌های کتابخوانی تفرش
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

سومین گردهمایی کودکان و نوجوانان باشگاه‌های کتابخوانی تفرش

به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)

سومین گردهمایی اعضای کودک و نوجوان باشگاه‌های کتابخوانی تفرش به مناسبت فرا رسیدن آغاز جشن‌های هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) با محوریت جشنواره رضوی برگزار شد. این رویداد مهم فرهنگی در کتابخانه حکیم نظامی تفرش به میزبانی کتابخانه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تفرش در روز شنبه، ۲۴ شهریورماه، از ساعت ۱۶ برگزار شد.

برنامه‌های گردهمایی

این همایش با همراهی پرشور کودکان و نوجوانان کتابخوان تفرش در سالن مطالعه کتابخانه حکیم نظامی تحقق یافت و شامل برنامه‌های متنوع و آموزشی بود که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آشنایی با کتاب‌های “بچه‌ها سلام” و “لشکر کلمات”:

  • این دو کتاب به عنوان منابع جشنواره رضوی در قالب قصه و شعرخوانی توسط فرنوش پژوهنده، تسهیلگر باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی تفرش، به کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

ساخت کاردستی و نقاشی:

  • کودکان و نوجوانان با استفاده از منابع جشنواره رضوی به خلق کاردستی‌ها و نقاشی‌های خلاقانه پرداختند.

آشنایی با میراث فرهنگی شهر:

  • در این بخش، شرکت‌کنندگان با میراث فرهنگی و تاریخی تفرش آشنا شدند و اهمیت حفظ و نگهداری از این آثار برای نسل‌های آینده را فراگرفتند.

نتیجه‌گیری

این گردهمایی نه تنها فرصتی بود برای ارتقای دانش کودکان و نوجوانان در زمینه کتابخوانی و فرهنگ رضوی، بلکه باعث افزایش همبستگی و همکاری بین اعضای باشگاه‌های کتابخوانی، کتابخانه حکیم نظامی و دیگر نهادهای فرهنگی شهر تفرش شد. حضوری شاد و آموزشی که به یاد همه شرکت‌کنندگان خواهد ماند.

نظر شما