محکومیت فرماندار سابق چینی به جرم فساد و سوء استفاده از قدرت
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

محکومیت فرماندار سابق چینی به جرم فساد و سوء استفاده از قدرت

ژونگ یانگ، فرماندار سابق منطقه چی‌نان در استان گویژو چین، به‌دلیل فساد مالی و سوءاستفاده از موقعیت شغلی به ۱۳ سال زندان و پرداخت جریمه یک میلیون یوان (حدود ۱۴۰ هزار دلار آمریکا) محکوم شد. این زن ۵۲ ساله به داشتن روابط جنسی با ۵۸ نفر از زیردستان خود و دریافت رشوه‌ای نزدیک به ۶۰ میلیون یوان متهم شده است.

ژونگ، که به دلیل زیبایی‌اش به «فرماندار زیبا» معروف بود، طی یک مستند تلویزیونی از شبکه گویژو به فسادهای مالی خود اعتراف کرد. او اعتراف کرد که فسادش ناشی از تفکر اشتباه نیاز به چند تاجر مورد اعتماد برای حل مسائل سیاسی‌اش بوده است. همچنین، ژونگ درباره دوران کودکی‌اش گفت که والدینش هر سال در شب عید غذای ساده‌ای مثل سبزی پخته و توفو تهیه می‌کردند و به او توصیه می‌کردند که زندگی و کارش باید همانند این غذا، پاک و ساده باشد. او اذعان داشت که هرگز به توصیه والدینش گوش نداده است.

در پی این افشاگری ها و بر اساس قضاوت دادگاه، ژونگ یانگ از حزب کمونیست چین اخراج و از تمامی سمت‌های دولتی برکنار شد. این پرونده بازتاب وسیعی در رسانه‌های چین و خارج از کشور داشته و به‌عنوان یکی از نمونه‌های جدی مقابله با فساد در دولت مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما