دستگیری فیشینگ‌کار حرفه‌ای در بهشهر با کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی
موضوع : شهرشناسی | استان مازندران- بهشهر

دستگیری فیشینگ‌کار حرفه‌ای در بهشهر با کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی

ساری- ایرنا - فرمانده انتظامی بهشهر از دستگیری یک فیشینگ‌کار حرفه‌ای با کشف کلاهبرداری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از ۲۶ مالباخته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر قلی پور در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده مربوط به خرید اینترنتی با وجوه کلاهبرداری شده از طریق فیشینگ، تیم ویژه‌ای از کارشناسان پلیس فتای شهرستان بهشهر موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی توضیح داد: بررسی‌های اولیه نشان داد که شاکی پرونده قصد فروش تلفن همراه خود را در یکی از سایت‌های خرید و فروش لوازم دست دوم (شیپور) داشته که شخص ناشناسی با وی تماس گرفته و با واریز وجه به حساب او از طریق تاکسی اینترنتی، تلفن همراه را دریافت کرده است. پس از مدتی، شاکی با انسداد حساب بانکی خود مواجه شد.

فرمانده انتظامی بهشهر افزود: در ادامه، پرونده قضائی تشکیل و به پلیس فتا ارجاع شد. کارشناسان پلیس فتا با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم شدند و وی را با هماهنگی قضائی در شهرستان همجوار نکا دستگیر کردند.

سرهنگ قلی پور با اشاره به فعالیت گسترده متهم در حوزه کلاهبرداری اینترنتی، گفت: میزان کلاهبرداری انجام شده توسط این شخص بیش از ۳۰ میلیارد ریال تخمین زده شده و تاکنون ۲۶ مالباخته در سراسر کشور شناسایی شده‌اند.

این دستگیری نشان از تلاش مستمر پلیس فتا در مبارزه با جرایم سایبری و حفظ امنیت شهروندان دارد. انتظار می‌رود که با آگاهی‌بخشی‌های بیشتر و اتخاذ تدابیر مناسب، میزان اینگونه کلاهبرداری‌ها کاهش یابد و شهروندان در استفاده از فضای مجازی با اطمینان بیشتری عمل کنند.

نظر شما