بیاعتنایی وزارت راه به استرداد هزینه بلیتهای باطل شده/ مسئول نظارت بر عملکرد سایتهای اینترنتی کیست؟
پس از گذشت یک هفته از لغو پروازهای بینالمللی، همچنان سایتهای فروش بلیت اینترنتی اقدامی برای بازپرداخت هزینهها انجام ندادهاند و هیچ سازمان دولتی به این مسئله ورود رسمی نکرده است.
🔹در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳، تمامی پروازهای خارجی از ساعت ۲۱ تا ۶ صبح ۱۶ مهر لغو شدند. در حالی که بیشتر ایرلاینها این پروازها را لغو کرده و برخی تاخیر اعلام کردند، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی روز ۱۶ مهر اعلام کرد که ایرلاینها متعهد به ایفای تمامی تعهدات خود مطابق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری هستند و استرداد بلیتها در دست اقدام است.
🔹طبق اعلام رسمی سازمان هواپیمایی، از ۱۷ مهرماه شرکتها موظف به بازپرداخت بلیتهای لغو شده بدون کسر جریمه شدند. اما با گذشت یک هفته، بخش عمدهای از مسافران هنوز موفق به دریافت هزینه بلیت خود نشدهاند و خریداران از سایتهای اینترنتی همچنان در انتظار بازپرداختها هستند.
🔹علیرغم پیگیریهای مسافران و تماسهای تلفنی با پلتفرمهای آنلاین فروش بلیت، هیچ اقدام موثری برای استرداد مبالغ صورت نگرفته و سایتهای فروش نیز مسافران را به مراجع قضایی ارجاع دادهاند.
این عدم پاسخگویی باعث سرگردانی مسافران و ابهام در نظارت بر سایتهای فروش اینترنتی بلیت شده است.
✍️فهیمه اکبری صحت
نظر شما