استاندار مرکزی: راهداری و راهسازی از مؤلفه‌های کلیدی توسعه/ لزوم ارتقای ایمنی جاده‌ها
موضوع : شهرشناسی | آشتیان شناسی

استاندار مرکزی: راهداری و راهسازی از مؤلفه‌های کلیدی توسعه/ لزوم ارتقای ایمنی جاده‌ها

استاندار مرکزی در آیین بهره‌برداری از پروژه روشنایی محور تفرش-دستجرد تأکید کرد که راهداری و راهسازی به عنوان عناصر مهم توسعه، نیازمند توجه جدی به ایمنی راه‌ها هستند. دکتر مخلص‌الائمه بیان کرد که اگر ایمنی جاده‌ها به حد مطلوب نرسد، می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد، از این رو، ارتقای ایمنی جاده‌ها در اولویت اقدامات قرار گرفته است.

وی همچنین به اهمیت روشنایی جاده‌های کوهستانی اشاره کرد و گفت: تأمین روشنایی محور عبدل‌آباد در دستور کار قرار گرفته تا ایمنی این مسیر مهم افزایش یابد.

استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت همکاری و هم‌افزایی مردم، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت که تعریف و اجرای پروژه‌های عمرانی مهم زمانی میسر می‌شود که این سه گروه به خوبی همکاری کنند. وی افزود: مردم با مطالبه و پیگیری‌های خود از نمایندگان، نقش اساسی در اجرای پروژه‌های عمرانی دارند و دولت نیز از طریق دستگاه‌های اجرایی، این پروژه‌ها را عملیاتی می‌کند.

مخلص‌الائمه با یادآوری بودجه‌های عمرانی در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در استان مرکزی هزینه شده است؛ این در حالی است که طی سال‌های ۹۵ تا ۱۴۰۰، بودجه عمرانی استان حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

نظر شما