مشکل مسکن و اجاره سرپناه در اتحادیه اروپا: وضعیت چگونه است؟
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

مشکل مسکن و اجاره سرپناه در اتحادیه اروپا: وضعیت چگونه است؟

مطابق داده‌های یورواستات، حدود ۴.۹ درصد از افراد بالای ۱۶ سال در اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که در طول زندگی خود با مشکل تامین سرپناه مواجه بوده‌اند و ناچار شده‌اند مدتی را در اقامتگاه‌های موقت سپری کنند. این مشکل به‌ویژه در میان افراد در معرض فقر یا محرومیت اجتماعی بیشتر دیده می‌شود، به‌طوری که ۸.۵ درصد از این گروه با مشکل تامین مسکن روبه‌رو بوده‌اند.

کشورهای دانمارک، فنلاند و فرانسه با نرخ‌هایی بین ۱۷ تا ۱۸ درصد بیشترین میزان افراد در معرض محرومیت اجتماعی و مشکل تامین مسکن را گزارش کرده‌اند. از سوی دیگر، کشورهایی مانند لهستان، ایتالیا و مجارستان کمترین میزان مشکلات در تامین مسکن را داشته‌اند، با نرخ‌هایی حدود ۲ درصد.

همچنین، ۱۴.۸ درصد از افراد ۱۶ تا ۲۹ ساله و ۱۴.۷ درصد از ۳۰ تا ۵۴ ساله‌ها اعلام کرده‌اند که در طول سال گذشته با مشکل پرداخت اجاره‌بها مواجه بوده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که جوانان و افراد در معرض خطر فقر، بیشترین چالش‌ها را در این زمینه تجربه کرده‌اند.

در اسپانیا، که از نظر مشکلات تامین مسکن در رتبه دهم اتحادیه اروپا قرار دارد، هزاران نفر در مادرید به دلیل افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها تظاهرات کردند.

نظر شما