فقر حاد ۱.۱ میلیارد نفر در جهان؛ دو سوم مردم افغانستان فقیر شدند
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

فقر حاد ۱.۱ میلیارد نفر در جهان؛ دو سوم مردم افغانستان فقیر شدند

بر اساس آخرین گزارش شاخص جهانی فقر چند بعدی (MPI)، ۱.۱ میلیارد نفر از جمعیت جهان در فقر چندبعدی زندگی می‌کنند، که نزدیک به نیم میلیارد نفر از آن‌ها در کشورهایی که درگیر جنگ و ناآرامی هستند، به سر می‌برند.

این گزارش، که توسط برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و ابتکار توسعه انسانی و فقر آکسفورد (OPHI) منتشر شده است، وضعیت فقر را در ۱۱۲ کشور بررسی کرده و نشان داده است که ۴۰ درصد از افراد فقیر در مناطق جنگ‌زده زندگی می‌کنند.

آخیم اشتاینر، مدیر UNDP، هشدار داده است که درگیری‌ها و آوارگی‌های ناشی از جنگ، اختلالات گسترده‌ای در زندگی مردم ایجاد کرده است.

در مناطقی که درگیر جنگ هستند، یک نفر از هر چهار نفر فقیر به برق دسترسی ندارد، در حالی که در مناطق با ثبات، این رقم یک نفر از هر بیست نفر است.

افغانستان یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از درگیری‌ها متحمل شده است، و بر اساس این گزارش، ۶۴.۹ درصد از جمعیت افغانستان در فقر زندگی می‌کنند.

همچنین، ۵۸۴ میلیون نفر از فقرا کودکان زیر ۱۸ سال هستند، و بسیاری از افراد فقیر فاقد سرویس بهداشتی مناسب (۸۲۸ میلیون نفر) و مسکن کافی (۸۸۶ میلیون نفر) می‌باشند.

نظر شما