موضوع : شهرشناسی | لنگرود شناسی

بررسی تاثیر یادگیری سازمانی بر مشارکت معلمان (مورد مطالعه: مدارس متوسطه دوره اول در شهرستان لنگرود)

پارسا کارشناسی ارشد 1402
پدیدآور: لیلا عزیزی

استاد راهنما: سیدامیرحسین میرهاشمی نسب 
استاد مشاور: سیدرضا سیدجوادین
موسسه آموزش عالی قدیر - لنگرود، گروه مدیریت
چکیده

یادگیری سازمانی و مشارکت فرایندی دو طرفه با رویکرد تعاملی و مشارکتی است که در آن، هیچ بایدی وجود ندارد و این یادگیری مستقیماً با کلاس درس و حرفه معلمی در ارتباط است. لذا در این پژوهش با بهره گیری از مدل Ogueyungbo &, et.al, 2020 به بررسی تاثیر یادگیری سازمانی بر مشارکت معلمان (مورد مطالعه: مدارس متوسطه دوره اول در شهرستان لنگرود) پرداخته خواهد شد. تحقیق حاضر بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و همچنین بر اساس چگونگی به دست آوردن داده های مورد نیاز، از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی می باشد. روش نمونه گیری تصادفی ساده می باشد و برای تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه از آزمون های کلوموگروف - اسمینوف و تحلیل عاملی تاییدی استفاده خواهد شد. روش تجزیه و تحلیل دادها با استفاده از معادله سازی معادلات ساختاری و نرم افزاری Smart PLS می باشد. روش جمع آوری داده‌ها در پژوهش حاضر، روش میدانی بوده است. با توجه به نتایج به دست آمده مشخص گردید که تمامی فرضیات مربوط به این تحقیق تایید شده است. در این میان، ارتباط بین حمایت سازمانی و مشارکت معلمان مدارس متوسطه دوره اول در شهرستان لنگرود با برآورد 0.881 دارای بیشترین شدت ارتباط می باشد.

نظر شما