بررسی اثربخشی رابطه معلم- دانش آموز بر انگیزش تحصیلی و افزایش یادگیری دانش آموزان ( مورد مطالعه: دبیرستان های متوسط دوره دوم شهر لنگرود)
پیشنهاده کارشناسی ارشد 1400
پدیدآور: مهدیه علی اکبری
استاد راهنما: حسین کریمی نژاد
استاد مشاور: محسن آذر ارجمند
موسسه آموزش عالی قدیر - لنگرود، گروه مدیریت
چکیده
انگیزش تحصیلی یکی از مهم ترین شاخص های رشد و پیشرفت نظام آموزش و پرورش یک کشور محسوب می شود. انگیزه یکی از عوامل مهم در یادگیری به شمار می آید، که باعث می شود یادگیرنده بر اساس نیاز و علاقه فردی خود به سمت یادگیری گرایش پیدا کند. لذا در این پژوهش با بهره گیری از مدل Amrollahi Beyooki & et.al, 2020 به بررسی اثربخشی رابطه معلم- دانش آموز بر انگیزش تحصیلی و افزایش یادگیری دانش آموزان ( مورد مطالعه: دبیرستانهای متوسط دوره دوم شهر لنگرود) پرداخته خواهد شد. تحقیق حاضر بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و همچنین بر اساس چگونگی به دست آوردن داده های مورد نیاز، از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی میباشد. روش نمونه گیری تصادفی ساده می باشد و برای تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه از آزمون های کلوموگروف - اسمینوف و تحلیل عاملی تاییدی استفاده خواهد شد. روش تجزیه و تحلیل دادها با استفاده از معادله سازی معادلات ساختاری و نرم افزاری Smart PLS می باشد.
نظر شما