بررسی رابطه میان هوش عاطفی و عملکرد معلمان با نقش میانجی سبک رهبری(مورد مطالعه: مدیران و معلمان متوسطه دوم شهرستان لنگرود)
پیشنهاده کارشناسی ارشد 1400
پدیدآور: عادل پورشریفی پیرکوهی
استاد راهنما: سید وحید حسینی پور
استاد مشاور: حسین کریمی نژاد
موسسه آموزش عالی قدیر - لنگرود، گروه مدیریت
چکیده
چکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میان هوش عاطفی و عملکرد معلمان با نقش میانجی سبک رهبری مدیران و معلمان متوسطه دوم شهرستان لنگرود انجام خواهد شد .جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی مدیران و معلمان مدارس متوسطه دوم شهرستان لنگرود در سال 1400 می باشد. مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی ،پیمایشی است که بر روی 149 نفر از مدیران و معلمان مدارس متوسطه دوم شهرستان لنگرود که به روش تصادفی انتخاب خواهند شد، توزیع می گردد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشد که داده های حاصل از طریق روشهای آماری تحلیل واریانس و با استفاده از نرم افزار SPSS انجام خواهند شد . ابزار پژوهش پرسشنامه می باشد و از پرسشنامه هوش عاطفی کرون و همکاران (2007) را درچهار مقیاس خود آگاهی، مدیریت بر عواطف، همدردی، مهارت اجتماعی بررسی می کند علاوه بر این سوالاتی در خصوص سن ، جنس ، میزان تحصیلات و سابقه کار در آن گنجانده شده است و همچنین از پرسشنامه استاندارد سبک رهبری ، تالیف سالزمن و اندرکولک (1982)، شامل 35 گویه و 4 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره گذاری و تفسیر، روایی و پایایی و منابع مورد استفاده شده است. مولفه های مورد ارزیابی در این پرسشنامه عبارتند از: رهبری آزادمنشانه، رهبری تلفیقی و رهبری آمرانه. و از پرسشنامه عملکرد شغلی معلمان شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،تفسیر و روایی - پایایی پرسشنامه) معرفی پرسشنامه استاندارد عملکرد معلمان(دارنده، 1389)که شامل27سوال است. ، استفاده می شود. نتایج این پژوهش می تواند مورد استفاده سازمان آموزش و پرورش و کلیه مدارس و دانشگاه های استان گیلان قرار بگیرد.
نظر شما