درباره‌ امنیت در سفرهای‌ هوایی
موضوع : جامعه | سرگرمی

درباره‌ امنیت در سفرهای‌ هوایی

روزنامه ایران، ویژه نامه پلاس۸۱۶۰ - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
موضوع امنیت سفر امری مهم و ضروری است که بخشی از آن به مسافر و بخش دیگر به سیستم حمل و نقل مربوط می‌شود. سفر چه هوایی، چه دریایی، ریلی یا جاده‌ای مستلزم رعایت برخی نکات ایمنی است که همانطور که گفته شد فقط بخشی از آن به مسافر برمی‌گردد. هر چند رعایت موارد امنیتی در سفر با وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی و همچنین سفرهای هوایی و زمینی و دریایی تا حدودی متفاوت است اما تا حدودی نیز موارد مشترکی میان آنها دیده می‌شود. در این نوشتار به بررسی موضوع امنیت در سفرهای هوایی می‌پردازیم.
بی‌تردید سفر‌های هوایی نیاز کامل به امنیت پرواز دارند و یک‌سری اصول و قواعد باید از سوی مسافران و همین‌طور کادر پرواز رعایت شود تا از زمان برخاستن هواپیما تا فرود آن، به مشکل بر‌نخوریم. یکی از این موارد انتخاب پرواز مطمئن است  اگر می‌خواهید کمترین ریسک را در پرواز تجربه کنید؛ بهتر است نوعی از پرواز را انتخاب کنید که بدون توقف بوده و یکسره از مبدأ به مقصد باشد. به این شکل ریسک تعداد دفعات بیشتر صعود و فرود را تجربه نخواهید کرد. پرواز‌های یکسره به افزایش امنیت شما در سفر‌های هوایی کمک خواهد کرد.
در زمان خرید بلیت هواپیما می‌توانید به سراغ شرکت‌های هواپیمایی بروید که ضمن استفاده از هواپیما‌های بزرگ‌تر، ناوگان هوایی مجهزتر و نوسازی شده‌ای داشته باشند.
حتماً محل ذخیره بار و قراردادن ساک دستی در بخش بالای سرتان در صندلی هواپیما را تاحدامکان خلوت و سبک نگه دارید. درصورتی‌که هواپیما در طول پرواز دچار تکان‌های زیاد و سنگینی شود، ریسک سقوط این بار‌ها از بخش بالای سرتان وجود خواهد داشت.
در طول پرواز، به‌ویژه زمانی که چراغ کمربند قرمز فعال است، کمربند خود را بسته نگه دارید و به توصیه و راهنمایی‌های میهمانداران توجه کنید.
در شرایط اضطراری حفظ تمرکز و خونسردی؛ کمک خواهد کرد که بهترین عکس‌العمل را در زمان لازم نشان داده و بهترین راه‌حل را انتخاب کنید. این در حالی است که برآشفته شدن و ازدست‌دادن تمرکز، باعث می‌شود نتوانید عکس‌العمل صحیحی در زمان مناسب نشان داده و در خطر شدیدتری قرار بگیرید.
راه‌های خروج اضطراری از هواپیما را به خاطر بسپارید و در صورت نیاز بدون اضطراب با حفظ خونسردی از آن خارج شوید.

نظر شما