موضوع : دانشنامه | ب

بیانسه

بیانسه ژیزل نولز-کارتر که با نام بیونسه شناخته می شود، خواننده، ترانه سرا، بازیگر و تاجر آمریکایی است. او به عنوان یکی از بزرگترین سرگرمی های نسل خود در نظر گرفته می شود.
در پنجره ای جدید باز می شود
 

بیانسه که در هیوستون تگزاس به دنیا آمد و بزرگ شد، در دوران کودکی در مسابقات مختلف آواز و رقص اجرا می کرد. او در اواخر دهه 1990 به عنوان خواننده اصلی گروه Destiny's Child، یکی از پرفروش ترین گروه های دخترانه تمام دوران به شهرت رسید. پس از وقفه گروه در سال 2006، بیانسه اولین آلبوم انفرادی خود را به نام Dangerously in Love منتشر کرد که مورد تحسین منتقدان و موفقیت تجاری قرار گرفت. این آلبوم تک آهنگ های شماره یک 'Crazy in Love' و 'Baby Boy' را تولید کرد.

بیانسه از آن زمان تاکنون شش آلبوم انفرادی دیگر منتشر کرده است که همگی موفقیت‌های انتقادی و تجاری بوده‌اند. او همچنین در چندین فیلم از جمله Dreamgirls (2006)، پلنگ صورتی (2006) و Obsessed (2009) بازی کرده است. در سال 2013، او آلبوم تصویری خود را با عنوان بیانسه منتشر کرد که موفقیت تجاری و انتقادی بود. این آلبوم به خاطر جلوه های بصری نوآورانه و کاوش در مضامین فمینیسم و ​​توانمندسازی مورد ستایش قرار گرفت.

بیانسه به خاطر آوازهای قدرتمند، حضور در صحنه و حس مدش شناخته می شود. او برنده 28 جایزه گرمی شده است که بیش از هر هنرمند زن است. او همچنین بیشترین جایزه را در جوایز BET و MTV Video Music Awards دریافت کرده است. بیانسه در سال 2014 توسط فوربس به عنوان قدرتمندترین زن جهان شناخته شد.

بیانسه یک نماد جهانی است که الهام بخش میلیون ها نفر در سراسر جهان است. او الگویی برای توانمندسازی زنان است و به خاطر تعهدش به عدالت اجتماعی شهرت دارد. او یک هنرمند واقعی است که همچنان مرزهای موسیقی و فرهنگ را جابجا می کند.

نظر شما